سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دامپزشکی جنوب کرمان به ورود ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان نسبت به ورود ویروس H5N6 آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نرجس افشاری پور رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: ورود ویروس H5N6 آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به داخل کشور از طریق پرندگان مهاجر انجام می شود از این رو باید توصیه های بهداشتی برای مقابله در این زمینه را رعایت کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پرندگان وحشی صید شده نقش مهمی در ورود ویروس به گله های پرندگان اهلی را دارد باید از صید پرندگان تا اطلاع ثانوی به شدت پرهیز شود.

افشاری پور گفت: روستاییان در صورت مشاهده مرگ غیرطبیعی طیور بلافاصله مورد را به دامپزشکی شهرستان یا اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان اطلاع رسانی کنند و پرورش دهندگان طیور صنعتی موارد امنیت زیستی را رعایت کنند و از انجام رفتارهای پرخطر بپرهیزند.

وی تصریح کرد: موارد تلفات غیرعادی، کاهش مصرف دان، کاهش مصرف آب و یا کاهش تولید در یک مزرعه پرورش طیور صنعتی باید سریع به نزدیکترین دامپزشکی دولتی گزارش شود و کارکنان واحدهای پرورش طیور صنعتی از نگهداری هر نوع پرنده در منزل (خواه ماکیان و خواه پرندگان زینتی) به شدت پرهیز کنند.

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان اظهار کرد:با توجه به تایید ویروس h5n6 آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهاجر در پارک ملی حیات وحش بوجاق کیاشهر استان گیلان که برای اولین بار در کشور مشاهده شده است و اهمیت این مساله در زمینه بهداشت عمومی، بهداشت دام و خسارت اقتصادی ناشی از گسترش این بیماری باید به نکات بهداشتی کارشناسان دامپزشکی توجه ویژه ای کرد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.