سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بکار مرز سیرانبند بانه با طرح کارت الکترونیکی

امروز برای نخستین بار در کشور، اولین بازارچه رسمی مرز سیرانبند بانه با طرح کارت الکترونیکی مرزنشینان شروع بکار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر کل مرکز امور واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرکی کشور با اعلام این خبر گفت: در این طرح برای هر نفر مرز نشین تا شعاع ۲۰ کیلومتر و تا سقف ۵ میلیون ریال تخفیف عوارض گمرکی در نظر گرفته شده است.

علی معقولی افزود: این طرح با هدف حفظ شأن و منزلت مرزنشینان غیور و همچنین کنترل و نظارت بر کالا‌های وارداتی به تصویب رسیده و از امروز اجرا شده است.

معقولی خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۶ هزار نفر در شهرستان بانه کارت الکترونیکی مرزنشینان صادر شده  و  عدم پرداخت مالیات ۴ درصدی و عدم ثبت سفارش کالا برای مرزنشینان از مزایای این طرح است.

مدیر کل مرکز امور واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرکی کشور همچنین گفت: دولت ۹۰۰ میلیارد تومان از محل گمرکات کشوری برای معافیت سود بازرگانی به استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

وی افزود: برای این چهار استان،۱۵ بازارچه در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳ بازارچه‌ی سیرانبند بانه، خانه شیخان مریوان و مله خور سروآباد، مربوط به استان کردستان است.

معقولی  در ادامه گفت : اولین بازارچه استان کردستان امروز در مرز سیرانبند بانه بطور رسمی با طرح کارت الکترونیکی مرزنشینان آغاز بکار کرد با اجرایی شدن این طرح  قیمت تمام شده اجناس و کالا‌هایی که از مرز سیرانبند وارد کشور می‌شود، کمتر از جا‌های دیگر خواهد بود.

انتهای پیام/ا

 آغاز بکار اولین بازارچه رسمی با طرح کارت الکترونیکی مرزنشینان در بانه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.