سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده روسیه در سازمان ملل: انجام مذاکرات سیاسی تنها راه حل بحران یمن است

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت، انجام مذاکرات سیاسی را تنها راه حل بحران یمن خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره مباشر، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: انجام مذاکرات سیاسی تنها راه حل بحران یمن است.

نبنزیا در جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع یمن گفت: اینکه ماموریت کمیته مجازات‌ها و تیم کارشناسان به صورت غیرسیاسی و صرفاً در چارچوب فنی تمدید شد، اقدامی بسیار مهم بود. بدین وسیله ما توانستیم فرصت همکاری برای تحقق پیشرفت جهت حل و فصل درگیری یمن را حفظ کنیم. با گذشت زمان بر پیچیدگی و دشورای درگیری در یمن افزوده می‌شود از این رو باید بکوشیم که راه حل‌هایی برای آغاز فرایند صلح - آن هم بدون هیچگونه پیش شرطی- بیابیم. باید برای دستیابی به نتایج مطلوب برنامه‌های ژئو سیاسی را به پیش برد.  

او افزود: ما به دقت به گزارشی که درباره یمن ارائه شد، گوش فرا دادیم و از عواقب آنچه هم اکنون در یمن رخ می‌دهد، مطلع شدیم. ما مطمئن هستیم که نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن از کار‌هایی که تاکنون انجام شده است نتایجی به دست خواهد آورد. باید به این مسئله اشاره کنم که برای به راه انداختن یک فرایند فعال باید متحد شویم.  

نبنزیا خاطرنشان کرد: اوضاع یمن بسیار اسف بار است. اوضاع در این کشور از آنچه آمار‌ها نشان می‌دهند نیز بسیار بدتر است. بر اساس آمار‌های رسمی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد بیش از دو میلیون یمنی نیازمند کمک‌های فوری بشردوستانه هستند، میلیون‌ها یمنی از گرسنگی رنج می‌برند و این کشور شاهد شیوع بیماری وباست. تعداد کشته شدگان در این کشور از هزاران تن فراتر می‌رود. کارمندان یمنی حقوق شان را دریافت نکرده‌اند. تلاش می‌شود که از درد و رنج ملت یمن کاسته شود. در این زمینه سازمان ملل متحد و برخی کشور‌های همسایه یمن کمک‌هایی داشته‌اند، اما از ویژگی‌های این درگیری‌ها بر می‌آید که انجام این کمک‌های بشردوستانه نمی‌تواند راه حلی دائمی برای بحران یمن باشد. آنچه ما بدان نیاز داریم این است که به سمت گفتگوی سیاسی پیش برویم. سازمان ملل متحد باید طرح روشنی برای شروع مذاکرات سیاسی ترسیم کند. مسئولیت این کار بر عهده نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن است. ما امیدواریم که او بتواند در کارهایش موفق باشد. ما معتقدیم او می‌تواند با رایزنی با همه طرف‌های درگیر در یمن در گزارش خود به شورای امنیت یک برنامه کاری ارائه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.