سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی ازبکستان برای سرمایه گذاری مشترک با قزوین

سفیر ازبکستان در ایران گفت: استان قزوین دارای توانمندی‌های خوب صنعتی است که در این زمینه آماده سرمایه گذاری‌های مشترک با تجار و صنعتگران این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بهادر عبدالله یف سفیر ازبکستان در ایران در دیدار با استاندار قزوین افزود: باید ارتباط استان‌های ازبکستان و ایران را تقویت کرد تا زمینه ارتباط بیشتر مردم فراهم شود.

عبدالله یف با بیان اینکه ازبکستان با ۳۲ میلیون جمعیت ظرفیت زیادی دارد، گفت:: سرمایه گذاران زیادی از روسیه، چین و سایر کشور‌ها در ازبکستان سرمایه گذاری کرده اند.

وی یادآور شد: با داشتن منابع انرژی مانند نفت، گاز و معدن می‌توانیم کار‌های خوبی با ایران انجام دهیم.

عبدالله یف بیان کرد: سالانه ۴ میلیون تن پنبه تولید و در نساجی خود استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به ۴۲۰ میلیون دلار تبادل کالا با ایران گفت: پنبه بیشترین تبادلات بوده است و سال ۲۰۱۷ این تبادل به ۳۲۰ میلیون دلار رسید که مناسب نیست، البته در میان کشور آسیای میانه بیشترین است.

عبدالله یف گفت: توریسم در ازبکستان اهمیت زیادی دارد و ما آماده توسعه صنعت توریسم هستیم، زیرا شهر‌های تاریخی ما جذابیت‌های زیادی دارد.

سفیر ازبکستان در ایران افزود: البته پرواز‌های مستقیم به ازبکستان قطع شده که برای توسعه روابط باید آن را برقرار کرد.

عبدالله یف ادامه داد: آماده راه اندازی تور‌های گردشگری برای توسعه مناسبات فرهنگی هستیم و در گام اول آماده ایم روابط استان قشقه دریا در ازبکستان با استان قزوین را برقرار کنیم.

سفیر ازبکستان ضمن دعوت از استاندار و هیئت تجاری استان قزوین برای سفر به ازبکستان برای خواهرخواندگی بین قزوین و قشقه دریا اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: در صورت افزایش گردشگران ایرانی و دایر شدن پرواز مستقیم می‌توان برای لغو روادید اقدام کرد.

استاندار قزوین هم در این دیدار گفت: این استان قطب تولید شیشه، کاشی و مواد شوینده در ایران به شمار می‌رود و نخستین شهر صنعتی ایران در آن قرار دارد که نشان از قابلیت‌های بالای تولید در این سرزمین است.

زاهدی افزود: می‌توان با تنوع تولیدات در صنایع وابسته غذایی، کشاورزی و صنعت روابط را گسترش داد و آماده ایم در سفر بعدی پای میز مذاکرات بنشینیم.

وی، وجود وجه اشتراک فرهنگی و اقتصادی را بهترین عامل برای گسترش مناسبات فرهنگی و اقتصادی دانست.

زاهدی همچنین وجود تاریخ و فرهنگ مشترک و شخصیت هایی، چون پوریای ولی، ملا نصرالدین و شهرهایی، چون سمرقند، بخارا و خوارزم را ظرفیت خوبی برای گردشگری دانست.

همچنین در این سفر قرار شد تا روابط قزوین و یکی از ولایت‌های ازبکستان به نام قشقه دریا بیشتر شود.

سفیر ازبکستان با هدف آشنایی با قابلیت‌های صنعتی قزوین و بررسی فرصت‌های آن در حوزه سرمایه گذاری به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/

دیدار سفیر ازبکستان با استاندار قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.