سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

همه تجهیزات دانشگاه آزاد باید در خدمت مردم باشد/ اداره ملوک الطوایفی در دانشگاه آزاد برچیده شود

رهبر با بیان اینکه دانشگاه ملک شخصی هیچ کسی نیست، گفت: همه امکانات و تجهیزات دانشگاه باید در خدمت مردم باشد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا در واحد خرم آباد برگزار شد.

 فرهاد رهبر در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در یک مقطع توانست یک مسأله مهم در آموزش عالی کشور را حل کند، گفت: در حال حاضر و با توجه به کاهش جمعیت، یکی از مشکلات اساسی کشور مسأله کارآفرینی و حل مشکل بیکاری است و دانشگاه ها باید به این موضوع ورود کنند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا باید یک برنامه بلند مدت برای تولید ثروت و ایجاد شغل در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه متعلق به همه مردم است و ملک شخصی هیچ کسی نیست، گفت: همه امکانات و تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی باید در خدمت تمام مردم باشد، همچنین باید اداره ملوک الطوایفی در دانشگاه برچیده شده و به سمت ایجاد یک مدیریت یکپارچه حرکت کنیم.

دانشگاه آزاد نباید به درآمد های شهریه ای اتکا کند

وی افزود: در همین راستا طرح ناحیه بندی به منظور کاهش هزینه ها اجرایی شده است؛ اگر امروز به سمت مدیریت هزینه ها و درآمدها حرکت نکنیم در آینده با چالش های جدی مواجه خواهیم شد.

رهبر خاطر نشان کرد: واحدهای دانشگاه با توجه به کاهش تعداد دانشجویان نباید به درآمدهای شهریه ای اتکا کنند، بلکه باید با گسترش شرکت های دانش بنیان و استفاده از همه ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی به سمت تولید ثروت پیش بروند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 10هزار آزمایشگاه و کارگاه وجود دارد، اظهار کرد: حداقل 10 درصد از این آزمایشگاه ها و کارگاه ها قابلیت ارائه خدمات در سطح ملی را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ارائه آموزش های مهارتی به علاقمندان با شناخت اولویت ها و مزیت های منطقه ای را یکی از راه های ایجاد درآمد برای واحدهای دانشگاهی عنوان کرد.

اعضای هیئت امنای استان لرستان به تصویب رسید

سیامک بهاروند دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان هم در آغاز این جلسه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی در استان را ارائه و دستور جلسه در خصوص بودجه سال 1397، ساختار سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی استان ، انتخاب اعضای جدید کمیسیون دائمی هیئت امناء و همچنین انتخاب اعضای جدید کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیئت امنای استان لرستان را بیان کرد که با نظر اکثریت اعضای هیئت امنای استان لرستان به تصویب رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.