سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراث فرهنگی در تیر ۹۶؛

از ثبت جهانی شهر یزد در یونسکو تا تغییر معاون گردشگری سازمان ميراث فرهنگی

از مهم‌ترین خبر‌هایی که در تیر ۹۶، در صدر اخبار قرار گرفت، می‌توان به ثبت جهانی شهر یزد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیرماه سال ۱۳۹۶ نیز همچون ماه‌های سال گذشته بستر مناسبی برای رخ‌دادن اتفاقات مهمی در عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است.

از مهم‌ترین خبر‌هایی که در این ماه در صدر اخبار خبرگزاری‌های کشور قرار گرفت، می‌توان به ثبت جهانی شهر یزد اشاره کرد.

شهر یزد در منطقه فلات مرکزی کشورمان واقع شده است. این شهر از زمان شکل‌گیری تا به امروز لقب‌هایی، چون دارالعباده، حسینیه ایران، شهر شیرینی، قطب پزشکی ایران و شهر دوچرخه‌ها را به خودش اختصاص داده است؛ بنابراین گزارش، شهر یزد به دلیل معماری تاریخی ارزشمند و بافت سنتی دست نخورده‌اش در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

شایان ذکر است؛ شهرستان میبد در تیر ماه سال گذشته به عنوان شهر ملی زیلو شناخته شد. این شهر که در استان یزد قرار گرفته است، پیشینه‌ای ۷ هزار ساله دارد و دومین مرکز شهری و تجاری استان یزد به حساب می‌آید.

گفتنی است؛ زیلو از صنایع دستی خاص منطقه میبد است. امروزه این صنعت که تا چندی پیش از مشاغل عده کثیری از مردم میبد بود، تقریباً به فراموشی سپرده شده. البته امید است که با ثبت شهر میبد به عنوان شهر ملی زیلو، شاهد احیای آن باشیم.

یادآور می‌شود؛ معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تیر ماه سال جاری تغییراتی داشت و در قالب این تغییرات، میرهادی قره سید رومیانی جایگزین مرتضی رحمانی موحد شد و روی کرسی معاونت گردشگری کشور نشست.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار میراث فرهنگی در تیر ماه ۹۶

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.