سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله علوی گرگانی:

از خود گذشتن و از دیگری نگذشتن حاکی از عاطفه بشری است

مرجع تقلید شیعیان گفت:از خود گذشتن و از دیگری نگذشتن حاکی از عاطفه بشری است که نمونه آن را در جبهه‌های جنگ علیه کفار شاهد بودیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار فعالان فرهنگی مسجد امام هادی(ع) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: در میان ما دسته و گروهی هستند که  رفتار و کردار علما و زحمت‌هایی که کشیده می‌شود را موردانتقاد قرار می‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن باید انسان همان‌طوری که خودش را دوست دارد باید دیگری را هم دوست داشته باشد، بلکه حتی دیگران را مقدم بر خود قرار دهد و ایثار کند، از خود گذشتن و از دیگری نگذشتن حاکی از عاطفه بشری است که نمونه آن را در جبهه‌های جنگ علیه کفار شاهد بودیم.

وی افزود: این گروه در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز بودند و الان نیز هستند و حرکت علما را موردانتقاد قرار می‌دهند و به مسائل مختلف مانند حجاب ایراد می‌گیرند، برخی از اعتراضات بجا و برخی نیز نا بجا است.

 استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر داشتن ایثار و عاطفه انسانی از سوی نوع بشر ابراز کرد: وقتی عده‌ای به پیامبر اکرم(ص) در هدایت بشر خرده می‌گرفتند، درآیات قرآن آمده که رسول اکرم(ص) در پاسخ به این عده می‌فرمودند باید موعظه کنیم تا حجت بر انسان تمام شود.

وی ادامه داد: باید موارد را به انسان‌ها تذکر داد تا شاید به راه راست هدایت شوند، خداوند در قرآن کریم فرموده باید سخن حق را گفت تا شاید انسان‌ها به راه درست و مسیر مستقیم برگردند.

 آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: باید جوانان را نسبت به انقلاب و رهبری معظم انقلاب وفادار بار آورد و در این راه اهتمام داشت.

انتهای پیام/الف

علما جوانان را در مسیر انقلاب و رهبری تربیت کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.