سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج در منطقه آزاد انزلی

مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر از فردا در منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ کیومرث بیات رییس هیأت شطرنج استان گیلان گفت: شانزدهمین دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام خزر از فردا تا ۱۵ اسفند در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۷۰۰ شطرنج باز از ۲۰ کشور حاشیه دریای خزر، اروپا، آفریقا و آمریکا برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

رییس هیأت شطرنج استان گیلان اعلام کرد: شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر در ۱۱ دور و به روش سوئیسی برگزار می‌شود.

کیومرث بیات افزود: تاکنون حضور اساتید بزرگی با عناوین بین المللی نظیر دنیل دویرنی از روسیه با ریتینگ ۲۵۳۴، همایون توفیقی با ریتینگ ۲۴۳۶، امیررضا پور رمضانعلی با ریتینگ ۲۵۳۴، ۲۶۴۶، پوریا درینی با ریتینگ ۲۴۹۲ و مسعود مصدق پور با ریتینگ ۲۵۱۷ همگی از ایران، بالتاج سفرلی از جمهوری آذربایجان با ریتینگ ۲۶۳۹ و قدیر حسیوف از روسیه با ریتینگ در جام خزر قطعی شده است.

وی جدول برگزاری مسابقات را در ۵ سطح A. تا E. بیان کرد و گفت: در جدول A بازیکنان دارای عنوان استادی (GM-IM-FM-WGM-WIM) و دارندگان درجه بین المللی ۲۱۰۰ و بالاتر با یکدیگر مسابقه می‌دهند، در جدول B شطرنج بازان دارای درجه بین المللی کمتر از ۲۱۰۰ (ویژه ریتینگ داران)، در جدول C نیز بازیکنان دارای درجه بین المللی کمتر از ۱۸۰۰ و بدون ریتینگ مسابقه خواهند داد و در جدول D بانوان و در نهایت در جدول E نوجوانان زیر ۱۴ سال با همدیگر به رقابت می‌کنند.

رییس هیأت شطرنج استان گیلان خاطر نشان کرد: ۳۰ داور بین المللی از کشورمان در شانزدهمین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر حضور خواهند داشت.

کیومرث بیات افزود: از نکات جالب در روز افتتاحیه این مسابقات برگزاری مسابقه نمادین شطرنج بین رضا مسرور رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و مصطفی سالاری استاندار گیلان با چهره‌های شاخص شطرنج جهان است.

وی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی تاکنون میزبان ۲ دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام ستارگان جهان و ایران و یک دوره رقابت‌های بین المللی شطرنج جام خزر بوده است.

 

انتهای پیام/م.ع

مسابقات بین المللی شطرنج جام خزر در منطقه آزاد انزلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.