سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین‌ های شور رودبار تبدیل به اراضی قابل کشت شد

روستای تکل حسن رودبار جزء مناطق محروم با زمین‌های شور و غیر قابل کشت بود که با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا معین اقتصادی این شهرستان حالازمین‌های شور و بایر این روستا تبدیل به زمین‌های شیرین و قابل کشت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رامشک بخشدار رودبار گفت: ۲۵۰ هکتار از اراضی بایر و شور این منطقه که غیر قابل کشت بودند با اعتباری بالغ بر ۲۰۷ میلیارد تبدیل به زمین‌های حاصل خیز کشاورزی شدند.

وی افزود:قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا (معین اقتصادی رودبار) با ساخت استخری با متراژ ۲۰ متر مکعب و به عمق ۲۵ متر زمینه آبیاری زیر سطحی این اراضی را فراهم کرده است.

بخشدار رودبار بیان کرد: در فاز اول آن ۱۰۰ هکتار از اراضی بایر و شور تبدیل به اراضی شیرین و قابل کشت شدند.

رامشک اظهار کرد: ۶۰ خانوار این روستا به دلیل نبود کار به بندر عباس مهاجرت کردند پس از حضور قرارگاه خاتم الانبیاء زمینه اشتغال و کشاورزی مردم این روستا فراهم شد که تاکنون ۱۰ خانوار به روستا باز گشته اند.

وی اظهار کرد: با فعالیت این قرارگاه در این منطقه مردم امیدوار به زندگی شده و تاکنون زمینه اشتغال ۵۰ نفر از مردم بومی فراهم شده است و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد زایی صورت گرفته است.

رامشک تصریح کرد: با حضور این قرارگاه امنیت منطقه فراهم شده است وقرارگاه خاتم النبیاء به عنوان معین اقتصاد مقاومتی رودبار جنوب اقدام به ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای مردم روستای تکل حسن کرده است.

وی اظهار کرد: تاکنون در فاز اول ۵۰ واحد مسکونی طی ۸ ماه ساخته و در دهه فجر ۱۳۹۶ با حضور سردار جعفری فرماندهی کل سپاه به بهره برداری رسیده و ۵۰ واحد دیگر در دست اقدام است.

بخشدار رودبار گفت: هر واحد در متراژ ۶۰ متر و با ۶۰ میلیون تومان ساخته شده است روستای تکل حسن با ۳۰۰ خانوار و ۱۶۰۰ نفر جمعیت از توابع رودبار جنوب است.

شهرستان رودبار یکی از شهرستان‌های مستعد کشاورزی و دامپروری در فاصله ۴۲۰ کیومتری ازمرکز استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام /ی

رشد کشاورزی در رودبار جنوب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.