سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای تسهیلات با سود چهار تا 11 درصد به شرکت های دانش بنیان هرمزگان

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: شرکت های دانش بنیان هرمزگان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، بهزاد سلطانی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: شرکت های دانش بنیان هرمزگان می توانند از محل اعتبار 70 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، تسهیلات دریافت کنند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: این تسهیلات با سود چهار تا 11 درصد بدون محدودیت در سقف مبلغ است و شرکت های دانش بنیان می توانند از پنجاه میلیون تومان تا چند میلیارد تومان، از این تسهیلات برای راه اندازی، تولید و اشتغال زایی استفاده کنند.

بهزاد سلطانی افزود: شرکت های دانش بنیان هرمزگان تاکنون تنها شش میلیارد تومان از تسهیلات صندوق را استفاده کرده اند.

وی گفت: هرمزگان، با دارا بودن 2 و سه دهم درصد جمعیت کشور تنها یک و دو دهم درصد از شرکت های دانش بنیان کشور را دارد که رقم پایینی است.

سلطانی افزود: در هرمزگان بیست هزار دانشجوی فوق لیسانس و دکترا تحصیل می کنند که می توانند سالانه ششصد شرکت دانش بنیان راه اندازی کنند.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور آمادگی دارد در آستانه سفر رئیس جمهور به هرمزگان پنج میلیارد تومان اعتبار ایجاد صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از تولید و تجاری سازی طرح های شرکت های دانش بنیان را اختصاص دهد.

رئیس پارک علمی و فناوری هرمزگان هم گفت: در استان 33 شرکت دانش بنیان و 75 شرکت فناور فعال هستند که نیازمند دفتر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در استان هستند تا بتوانند از تسهیلات و کمک های بلاعوض این دفتر استفاده کنند.

علی فتی افزود: راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استانی نیز می تواند کمک خوبی به شرکت های دانش بنیان در هرمزگان داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه ها و صنایع استان آمادگی تامین سهم پنج میلیارد تومانی استان برای راه اندازی این صندوق را دارند و با مذاکراتی که استاندار هرمزگان در آستانه سفر رئیس جمهور به هرمزگان داشته است امیدواریم به زودی راه اندازی شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی از چهار سال پیش زیر نظر نهاد ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان راه اندازی شد که تاکنون هزار و 850 میلیارد تومان اعتبار به دو هزار و دویست شرکت دانش بنیان پرداخت شده است.

شرکت های دانش بنیان شرکت هایی هستند که به وسیله فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا برای تجاری سازی ایده ها و یافته های علمی، زیر نظر پارک علم و فناوری هر استان راه اندازی می شوند.

انتهای پیام/ز

حمایت از شرکت های دانش بنیان هرمزگان با پرداخت تسهیلات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.