سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی؛

اشتغال ۷۵ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امروز ۷۵ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و این در حالی است که در سایر مراکز آموزش عالی این رقم بسیار پایین است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدحسین امید ظهر امروز در جلسه امضای تفاهم نامه دانشگاه علمی _ کاربردی کشور با استانداری خراسان رضوی، گفت: امروز ۷۵ درصد دانش‌آموختگان این دانشگاه شاغل هستند و این در حالی است که در سایر مراکز آموزش عالی این رقم بسیار پایین قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های این دانشگاه کاربردی است، افزود: هم‌اکنون هم تلاش بر آن است تا آموزش‌های این مراکز در هر منطقه به‌تناسب نیاز استان طراحی و اجرا شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، آمادگی این دانشگاه را برای جهت‌دهی مراکز، دوره‌ها و رشته‌های آموزشی بر مبنای ملاحظات استان‌ها اعلام و عنوان کرد: درگذشته دانشگاه‌های ما بیشتر بر اساس تقاضای بازار رشد می‌یافتند که منطقی نبود و عموماً این تقاضا‌ها کاذب بود، اما امروز مبنای عمل ما و نیز هر توسعه‌ای بر اساس نیاز استان‌ها است.

امید افزود: از جمله ویژگی‌های دیگر این دانشگاه در کنار جهت‌دهی آموزش‌های به‌تناسب نیاز‌های هر منطقه، انعطاف‌پذیری و پویایی است که تنها دانشگاه کشور هستیم که دارای شورای برنامه‌ریزی مستقل بوده و می‌توانیم حتی برای شغل‌های جدید ظرف کمتر از یک سال و حتی در یک نیم سال ضمن طراحی، آموزش‌ها را اجرایی کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: حتی در کنار طراحی دوره‌های پودمانی اختصاصی برای دستگاه‌ها، می‌توان با تجمیع این دوره‌ها نسبت به ارائه مدرک تحصیلی به افراد اقدام نمود.

وی با بیان اینکه آمادگی ارائه دوره‌های پودمانی در پادگان‌ها برای سربازان وجود دارد، افزود: سربازان ضمن استفاده از این دوره و دریافت آموزش‌های این دوره‌ها، بعد از اتمام سربازی می‌توانند با تکمیل دوره‌های مربوطه در قالب طرح‌های تجمیعی این دوره‌ها به‌تناسب مدرک کاردانی یا کارشناسی دریافت کنند.

امید افزود: این دوره‌ها در اشکال مختلف بین سطوح، ضمن خدمت، آموزش‌های جدید، تکمیلی و تک‌درس و تک پودمانی و ... قابل‌تعریف و طراحی است.

وی تصریح کرد: همچنین ما در توسعه آموزش‌ها به‌تناسب توسعه استان بر اساس برنامه‌ها و ارزیابی‌های شورای اشتغال استان در هر حوزه‌ای اعم از خدمات، گردشگری، صنعتی، کشاورزی، هنر و ... مشکلی نداریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه مشکلی هم از نظر تأمین اعتبارات وجود ندارد، ادامه داد: فقط نیاز است دستگاه‌های اجرایی همکاری و حمایت لازم را در ایجاد زمینه همکاری فراهم کنند و سایر امور از طراحی، توسعه و ارائه آموزش‌ها بر مبنای نیاز استان را انجام می‌دهیم.

امید بیان کرد: در این میان به صورت خاص برای دانش‌آموختگانی که خود کارآفرین هستند هم برنامه‌ریزی شده و تسهیلات ویژه‌ای هم برای ایجاد اشتغال از سوی آنان تدارک شده است.

انتهای پیام/ی

 

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.