سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افروز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

صبر در برابر مشکلات اعتماد به نفستان را بالا می‌برد

یک روان‌شناس گفت: صبر و حوصله در برطرف کردن مشکل باعث افزایش اعتماد به نفس افراد و درس گرفتن از شکست‌ها می‌شود.

غلامعلی افروز روانشناس و استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص  دلیل زودجوش بودن برخی از افراد با اشاره به اینکه ظرفیت‌های روانی افراد متفاوت و بی‌نهایت است اظهار کرد: به همین دلیل برخی از انسان‌ها از ظرفیت روانی و روحی پایینی برخوردار بوده و بلافاصله بعد از وقوع اتفاقی ناخوشایند زود عصبانی می‌شوند.

افروز خاطر نشان کرد: افراد با ظرفیت روانی پایین، به دلیل استرس و فشارهای کاری روزمره و یا شوک‌های عصبی که در اثر اتفاقات مختلف در آنها ایجاد شده است زودتر از سایر انسان‌ها از کوره در رفته و عصبانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد بر اثر تجارب ناخوشایند در زندگی سریع برانگیخته می‌شوند خاطرنشان کرد: اگر افراد نسبت به مسائل اطلاعات داشته باشند، مشکلات را از بالا و به صورت کوچک نگاه کنند و به اصطلاح در مواجه با مشکلات پرواز کنند مشکلات برای آنها کوچک و قابل حل می‌شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: هنگامی که افراد اعتلای روانی پیدا کنند ظرفیت روحی و روانی آنها افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه مشکلات را کوچک دیده و می‌توانند به اصطلاح‌ آنها را قبضه کنند.

افروز ادامه داد: اگر برای افراد مشکلی ایجاد شود باید آن را به فال نیک بگیرند و با صبر و حوصله سعی در برطرف کردن آن مشکل داشته باشند که این کار باعث افزایش اعتماد به نفس و درس گرفتن از شکست‌ها می‌شود.

وی یاد آور شد: افرادی که دارای ظرفیت روحی و روانی بالایی هستند هیچ وقت به صورت انفجاری عمل نکرده و همیشه با طمانیه کارهای خود را به پیش می‌برند.

انتهای پیام/

با طمانیه کار کردن نشانه ظرفیت روانی بالا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.