سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری چادر‌ها و پلاستیک‌های دستفروشان محور روستای زیارت

فرماندار گرگان گفت: اخطار جمع آوری چادر‌ها و پلاستیک‌ها به دستفروشان محور روستای زیارت داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید عباس حسینی فرماندار گرگان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: محور زیارت، محل گریز و جای پارکینگ است و نباید شغل‌های غیر رسمی درآن ایجاد شود به این علت که از شکل و شمایل یک منطقه گردشگری خارج می‌شود.

وی افزود: اداره راه داری، منابع طبیعی و مرکز بهداشت متولیان این امر هستند و ۲ هفته گذشته، اخطار قانونی بابت جمع آوری چادر‌ها داده شد.

فرماندار گرگان گفت: همچنین ۲ روز گذشته چند مکان با ریختن گراویل (شن و ماسه) در محل‌های نصب چادر، موانع ایجاد شد.

زمانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: در سال ۸۴ سیلی که در شرق استان به قوع پیوست منجر به این شد که مسئولان استان تصمیم جابجایی ۱۰ روستا را بگیرند و آن‌ها را به جای امن‌تر منتقل کنند.

وی ادامه داد:اما ستاد حوادث استان و نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند روستا‌هایی که مردم در آن ساکن هستند مجددا طرح بازنگری و تثبیت در مورد آن‌ها صورت بگیرد.

تاجی فرماندار مراوه تپه هم از رسیدگی به این روستا‌ها که حدود یک هزار نفر جمعیت دارند گفت::جابجایی روستایی را داشتیم که ۲ هزار متر مربع واحد دامداری و کشاورزی داشت که در ۲۰۰ متر مربع جا داده شد.

وی ادامه داد: روستاییان ترجیح دادند که در سکونت‌های قبلی خود زندگی کنند.

تاجی افزود: روستا‌های قپان علیا و سفلی، چاتال و قرناق مراوه تپه روستا‌هایی هستند که نیازی به جابجایی آن‌ها نیست و دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز موظف به ارائه خدمات به آن‌ها هستند.

انتهای پیام/م
 

چادر‌ها و پلاستیک‌های دستفروشان محور روستای زیارت جمع آوری می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.