سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام روس خبر داد:

نسل پنجم جنگنده‌های سوخوی روسیه در راه سوریه

رسانه‌های روسیه با استناد به گفته یک مقام ناشناس روس از ارسال پیشرفته‌ترین نسل جت‌های جنگنده سوخو به سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، یک مقام روس که نامی از وی برده نشده است، اعلام کرد روسیه نسل پنجم جت های جنگنده سوخو را برای آزمایش قابلیت های الکترونیکی و راداری به سوریه فرستاده است.

این مقام روس در حالی چنین مطلبی را بیان کرده است که این خبر به صورت رسمی از سوی مقامات روسیه تایید نشده است. همچنین تصاویر ماهواره ای از پایگاه هوایی حمیمیم استقرار جت های سوخو-57 را تایید می کند؛ این در حالی است که هیچ یک از مقامات ارتش روسیه و تولیدکننده های این جت پیشرفته، در این خصوص اظهارنظر نکرده اند.

هفته گذشته، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد چهار فروند سوخو-57 (نسل پنجم جنگنده های سوخو) برای تست پرواز و بررسی قابلیت های آن به پایگاه حمیمیم در سوریه اعزام می شوند.

روزنامه اقتصادی روسیه نیز به تبعیت از بیانیه وزارت دفاع این کشور گزارش داد  این جت برای تست پرواز و بررسی قابلیت های الکترونیکی و راداری آن در یک محیط نیمه جنگی به سوریه فرستاده شده  است و تصمیمی برای آزمایش سیستم جنگی آن اتخاذ نشده است.

این روزنامه اعلام کرد مقامات وزارت دفاع روسیه پس از نمایش جت سوخو-57 در نمایشگاه هوافضای «مکس-2017» در ماه ژوئیه در خصوص اعزام آزمایشی این جت به سوریه تصمیم گرفتند.

جت های سوخو-57 کمتر از دو هفته پس از عملیات نیروهای آمریکایی در سوریه که به کشته شدن تنی چند از شهروندان روس منجر شد در پایگاه هوایی حمیمیم مستقر شدند.

روسیه هفته گذشته، چهار فروند جت جنگنده سوخو-36  و یک هوابرد «ای-50 یو» را به پایگاه هوایی حمیمیم اعزام کرد.

انتهای پیام/

روسیه جت‌های جنگنده‌ سوخو به سوریه می‌فرستد

 

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.