سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدن به عدالت اجتماعی، عالی‌ترین هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی است

امام جمعه شهرستان هریس گفت: رسیدن به عدالت اجتماعی، عالی‌ترین هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام قهرمان احمدی امام جمعه شهرستان هریس در مجمع مشورتی توسعه شهرستان هریس گفت: تشکیل مجمع مشورتی شهرستان هریس به عنوان اتاق فکر توسعه شهرستان اقدامی ارزشمند است که به ابتکار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمه هر اقدام و عملی نظریه‌پردازی است و نباید طرح نظری مسائل و مشکلات را نفی کرد، افزود: هر جریان سیاسی که به قدرت برسد افقی را برای اهداف خود تعریف و برنامه‌ای برای خود تدوین می‌کند.

احمدی بیان کرد: برای رسیدن به توسعه در ابتدا باید مدل توسعه‌ای را تعریف و یا برگزید، این الگو برای امام راحل به عنوان رهبر انقلاب الگوی حکومتی صدر اسلام بود و جمهوری اسلامی نشات گرفته از اندیشه‌های امام(ره) و با آن پس زمينه تاریخی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه مدل توسعه ایران، پیشرفت اسلامی و ایرانی و نماد آن عدالت اجتماعی است، افزود: لازمه تحقق این حقیقت ارائه آمار و اطلاعات دقیق و برآورد نیازها و منابع لازمه حرکت بسوی عدالت اجتماعی است.

وی تشریح کرد: دومین الزام تحقق عدالت اجتماعی برنامه‌ریزی است که در اسناد بالادستی این تمهیدات دیده شده و بنده از نزدیک شاهد بودم که در سطح استانی چگونه سند تدبیر توسعه تکوین یافت و شخص دکتر بهبودی نیز در فرایند تدوین و شکل‌گیری آن نقش موثری داشتند.

وی سومین الزام تحقق عدالت اجتماعی را مدیریت خواند و گفت: برای رسیدن به عدالت اجتماعی اگر منابع و برنامه وجود داشته باشد، باید افراد مدیر و مدبری هم باشد تا این منابع را هدایت و برنامه‌های تدوین شده را به‌نحو احسن اجرا کند.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: قدم اول توسعه انسانی افزایش ظرفیت‌های درونی فرد و تحمل آرا و اندیشه‌های مختلف است و همچنین باید ظرفیت پذیرش فرهنگ‌ها و افراد دیگر مثل سرمایه‌گذاران و گردشگران توسط مردم منطقه ایجاد شود.

وی افزود: در جهان‌بینی توحیدی انسان فعالیت‌های اقتصادی را صرفا برای منافع فردی انجام نمی‌دهد، بر همین اساس گشاده‌رویی، اخلاق‌مداری، باز نمودن درهای شهرستان به همه علاقه‌مندان چه در داخل شهرستان و چه خارج از شهرستان همگی لوازم حرکت به سوی توسعه و رسیدن به عدالت اجتماعی است.

امام جمعه شهرستان هریس گفت: مجمع مشورتی توسعه در واقع مشارکت‌جویی دولت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جهت حرکت به سوی توسعه و تحقق عدالت اجتماعی است.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از اقشار مختلف دانشگاهی و نهادهای مدنی به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه توسعه شهرستان هریس پرداختند.

 

انتهای پیام/ش

منبع :خبرگزاری ایرنا

ضرورت  تحقق عدالت اجتماعی برنامه‌ریزی است 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.