سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بطحایی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

مطالبات فرهنگیان به زودی پرداخت می‌شود/ دروس نهایی افزایش نمی‌یابد

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان پیش از اتمام سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش باغبانان بوستان تربیت در جمع خبرنگاران درباره وضع معوقات فرهنگیان اظهار کرد: بخشی از مطالبات فرهنگیان پیش از آغاز سال 97 پرداخت خواهد شد.

وی درباره طرح رتبه‌بندی معلمان با اشاره به اینکه رتبه بندی تکلیف قانونی است که مجلس بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است، عنوان کرد: اگر بخواهیم از مهرماه 97 آن را اجرا کنیم بودجه کنونی کفاف آن را نمی دهد.

بطحایی تصریح کرد: در حال آماده سازی طرحی هستیم که باید آن را با مجلس در میان بگذاریم.

وی در خصوص پرداخت سرانه مدارس دانش آموزی گفت: بخشی از سرانه مدارس پرداخت خواهد شد اما نمی توانم جزئیات آن را بیان کنم.

وزیر آموزش و پرورش در باره مصوبه منع آزمون و استفاده از کتب کمک درسی در مدارس ابتدایی و این مساله که هنوز ابلاغ این مورد انجام نشده است، اظهار کرد: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است اما توقع دارم، مدارس با توجه به انتشار اخباری که تاکنون بوده است آن را مورد توجه قرار دهند و از همکاران خود که اکنون صدا و تصویر من را دارند می خواهم که هیچ کتابی به اجبار برای خانواده ها تجویز نشود و آزمونی برگزار نشود، چرا که اختلال جدی در نظام آموزشی کشور ایجاد می کند.

رسیدگی به آسیب های اجتماعی صرفا مختص آموزش و پرورش نیست

وی درباره رسیدگی به موضوع آسیب های اجتماعی و اقدامات انجام شده برای پیشگیری از آن با اشاره به اینکه رسیدگی به آسیب های اجتماعی صرفا مختص آموزش و پرورش نیست؛ عنوان کرد: امسال طرح نماد را با پوشش بالاتری آغاز کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش به خانوده ها را با کمک تلویزیون برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی دنبال می کنیم؛ همچنین طرح نماد می تواند در حوزه پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی موثر واقع شود.

وی در خصوص تغییرات تعداد دروس امتحان نهایی بیان کرد: جدول دروس امتحان نهایی هنوز بسته نشده است البته اصرار ما این است که افزایش پیدا نکند، زیرا برای دانش آموزان بار روانی دارد.

بطحایی تصریح کرد: درباره افزایش میزان تاثیر امتحان نهایی در کنکور جلساتی برگزار کرده ایم، اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم البته پیش از اسفندماه مشخص خواهد شد.

وی به موضوع اسکان فرهنگیان هم اشاره و اظهار کرد: کار مثل سنوات قبل خواهد بود و تلاش خواهیم کرد کیفیت این فضاها از سال گذشته بهتر شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مراکز اسکان نوروزی آموزش و پرورش مختص فرهنگیان است اما در برخی مواقع تعداد مراکز اقامتی آزاد کفاف تعداد مهمانان را در برخی شهرها نمی کند و آموزش و پرورش برای کمک مراکز اسکان خود را در اختیار مهمانان غیر فرهنگی قرار می دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
سلام آیا حق الزحمه امتحانات هم پرداخت می شه ما که امیدی نداریم
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
خدا کنه همینجور باشه
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
خدا قوت درود بر شما
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
سلام.چرا یه خبر قطعی درباره آزمون استخدامی ارائه نمیشه؟ از مهرماه گذشته همش قول استخدامی در دی ماه بود بعد شد بهمن بعد اسفند الانم هیچ که هیچ