سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت به روسای دانشگاهی علوم پزشکی ابلاغ کرد:

دستورالعمل اجرایی جهت مدیریت بهینه منابع مالی

وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به روسا و سرپرست‌های دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی، به منظور مدیریت بهینه منابع مالی به ویژه در ماه‌های پایانی سال، برخی موارد اجرایی را ابلاغ کرد

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به روسا و سرپرست‌های دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی، به منظور مدیریت بهینه منابع مالی به ویژه در ماه‌های پایانی سال، برخی موارد اجرایی را ابلاغ کرد.

بر این اساس:

1- بر اساس تفاهمات انجام شده در مورخ 23/10/1396 با سازمان برنامه و بودجه کشور مبالغ پرداختی سازمان بیمه سلامت ایران در این مرحله (16000 میلیارد ریال ) صرفا جهت پرداخت بدهی دارویی و ملزومات پزشکی آن دانشگاه/ دانشکده به صورت 60% برای دارو و 40% ملزومات پزشکی می‌باشد.

2- تخصیص منابع بعدی به آن دانشگاه/ دانشکده منوط به ارسال گزارش عملکرد منابع مالی فوق‌الذکر توسط مرکز بودجه و پایش عملکرد محقق می‌گردد.

3- با توجه به سیاست‌های انقباضی وزارت متبوع در موضوع کنترل هزینه‌ها، آن دانشگاه/ دانشکده موظف است در اسرع وقت با تشکیل " کمیته زنجیره تامین کالا و خدمات"، از انبارش مازاد بر نیاز دارو و ملزومات پزشکی و سایر اقلام خودداری نموده و خرید‌های پایان سال خود را صرفاً با تایید کمیته مذکور و با اولویت‌بندی انجام دهند. معاونت توسعه مدیریت و منابع ضمن تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی و فرآیند انجام این کار، ملزم به نظارت و کنترل اجرای این دستورالعمل از طریق پایش مستمر می‌باشد.

4- دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بایستی به نحوی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی را مدیریت نمایند که خرید ریالی و تعدادی هیچ کالایی بیش از مصرف دوره‌ای آن در سه ماهه دوم سال جاری نباشد.

5- دانشگاه‌ها/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مکلفند به منظور مدیریت بدهی دارو و ملزومات پزشکی درآمد ناشی از دارو و ملزومات پزشکی را به حساب غیرقابل برداشت دارویی مشخص شده در دانشگاه/ دانشکده واریز نمایند.

6- دبیرخانه هیات امنا و مجامع موظف است به نحوی برنامه‌ریزی نماید تا عملکرد حساب درآمد دارو و تجهیزات به صورت مجزا توسط حسابرس منتخب هیات امنا بررسی و در صورت‌های مالی آن دانشگاه/ دانشکده گزارش گردد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.