سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شروط ترامپ در پایبندی به برجام قابل قبول نیست/ آمریکا از انتقال سفارت اسرائیل به بیت‌المقدس نتیجه‌ای بدست نمی‌آورد

دبیر کل کانون دانشگاهیان انقلاب اسلامی گفت:به نظر نمی‌رسد که آمریکا از انتقال سفارت اسرائیل به بیت‌المقدس نتیجه‌ای بدست آورد.

سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتقال سفارت اسرائیل به بیت‌المقدس ظرف 3 ماه آینده و اهداف پشت پرده این اقدام اظهار کرد: چند سالی است که این موضوع از طرف غربی‌ها به ویژه آمریکا مطرح می‌شود و این امر واکنش تندی در جهان اسلام به دنبال داشته است.

وی افزود: اخیرا ترامپ مجددا این بحث را مطرح کرده اما کشورهای دیگر از این طرح حمایت نکرده اند حتی در عربستان نیز این مسئله واکنش‌های تندی به همراه داشته است.

حسینی تصریح کرد: این اقدامات آمریکا بدون هزینه نخواهد بود، ترامپ به منطقه آمد تا تمام کشورهای عربی را علیه ایران تحریک کند  اما با این اقدام تمام ملل اسلامی را علیه خود برانگیخت و حتی دولت‌های اسلامی نیز مجبور شده‌اند تا این حرکت را محکوم کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی بیان کرد: به نظر نمی‌رسد که آمریکا از انتقال سفارت اسرائیل به بیت‌المقدس نتیجه‌ای بدست آورد و یا بتواند موقعیت رژیم صهیونیستی را تثبیت کند بلکه انگیزه مبارزه را در مردم فلسطین بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به شروط 6 گانه ترامپ برای ماندن در برجام تأکید کرد: آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرد و اکنون نیز 6 شرط پیش روی ایران قرار داده تا به برجام پایبند بماند البته جمهوری اسلامی نمی‌تواند این شروط را بپذیرد و همه مسئولان بارها اعلام کرده‌اند که این شروط به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

حسینی اذعان کرد: یکی از شرط‌ها درباره مسائل دفاعی و موشکی ایران است و آمریکا می‌خواهد که محدودیت های هسته‌ای ایران همیشگی باشد لذا تحمیل چنین شروطی بر ایران حاکی از  قلدری آمریکاست  و ایران نمی‌تواند چنین مواردی را پذیرا باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی ادامه داد: آمریکا به صورت مداوم ایران را با حربه خروج از برجام تهدید می کند لذا اگر چنین امری صورت گیرد ما نیز مقابله به مثل خواهیم کرد همانطور که آقای عراقچی اخیرا گفته‌اند که اگر برجام برای ما سودی نداشته باشد به آن پایبند نمی مانیم.


انتهای پیام /

برچسب ها: اصولگرایان ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.