سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به شهروندان: از گوشی‌های چینی استفاده نکنید!

آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به شهروندان این کشور توصیه کردند از گوشی‌های تلفن همراه چینی استفاده نکنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نفل از وبسایت «ایژین کارسپاندنت»، رؤسای شش آژانس اطلاعاتی آمریکا به شهروندان آمریکایی هشدار دادند از محصولات و خدمات دو شرکت چینی «هواوی» و «زد تی تی» استفاده نکنند.

رؤسای اف بی آی، سیا، آژانس امنیت ملی و مدیر اطلاعات ملی آمریکا پیشتر در گزارشی به کمیته اطلاعاتی سنا توصیه کردند هیچ یک از کارکنان بخش های دولتی و آژانس های اطلاعاتی آمریکا نباید از محصولات شرکت های چینی مذکور  استفاده کنند.

رؤسای آژانس های اطلاعاتی آمریکا در ادامه در خصوص استفاده از محصولات شرکت های چینی به شهروندان آمریکایی هشدار دادند. «مایکل راجرز» رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا در این خصوص اظهار کرد: «این چالشی است که روز به روز گسترده تر می شود. باید به چشم اندازهای دور اندیشید و درخصوص استفاده از محصولات چنین شرکت هایی محتاط بود.»

رئیس اف بی آی نیز مدعی شد: «(استفاده از تلفن های همراه چینی) ظرفیت اعمال فشار یا کنترل زیرساخت های ارتباطی ما را افزایش می دهد و فرصتی برای اقدامات خرابکارانه، سرقت اطلاعات و همچنین جاسوسی ایجاد خواهد کرد.»

شرکت چینی هواوی در واکنش به این اتهامات با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «هواوی از اقدامات دولت آمریکا برای محدود کردن فعالیت این شرکت در بازار این کشور مطلع شده است. هواوی مورد اعتماد مشتریان و دولت های 170 کشور در سراسر جهان است و تاکنون هیچ خطری برای امنیت سایبری ایجاد نکرده است.»

انتهای پیام/

هشدار آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به شهروندان آمریکایی درباره استفاده از گوشی همراه چینی

برچسب ها: آمریکا ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.