سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی در شیراز

نخستین همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی ۱۵ اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاووس حسن‌لی دبیرعلمی این همایش گفت: نخستین همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی با حضور استادان برجسته ادبیات کشور و چند کشور خارجی ۱۵ اسفندماه در تالار حافظ شیراز شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد اولیه طرح همایش ادبیات زبان همدلی بیش از یک سال پیش مطرح و با همکاری مشترک و پشتیبانی دانشکده خبر شیراز، انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی و کرسی پژوهشی حافظ در مرکز حافظ شناسی دنبال شد.

حسن‌لی ادامه داد: ترکیب اعضای هیئت علمی همایش با مشورت استادان برجسته و شاخص کشور سامان گرفت و فراخوان همایش نیز با اعلام محور‌های اصلی منتشر شد.

دبیر علمی همایش این همایش، هدف اصلی این همایش بین‌المللی را بازیابی مفاهیم همدلانه و آشتی‌جویانه در ادبیات ایران و جهان عنوان کرد.

دبیر اجرایی نخستین همایش ادبیات زبان همدلی اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با همکاری انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی کشور و همراهی برخی نهاد‌ها و دانشگاه‌های فرهنگی از جمله دانشکده خبر شیراز برگزار می‌شود.

محمود شاکر از محور‌های این همایش را شیوه‌های گسترش و ارتقاء جایگاه ادبیات به عنوان زبان همدلی، نقش ادبیات در ایجاد آشتی و همدلی در میان ملل جهان، نقش شاهکار‌های ادبی در برقراری صلح و دوستی در میان ملل، بررسی چگونگی تاثیر ادبیات در گسترش صلح و انسان‌دوستی، بررسی مفاهیم آشتی جویانه در متون ادب فارسی عنوان کرد.

رئیس دانشکده خبر شیراز گفت: نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی ایران، نقش ادب فارسی در گسترش فرهنگ والای انسان در جهان، شیوه‌های نوین برای معرفی مفاهیم همدلانه ادبیات، بررسی و معرفی آثار موفق و جریان‌ساز ادبی در پیوند با صلح و همدلی از دیگر محور‌های همایش بین‌المللی "ادبیات، زبان همدلی" است.
انتهای پیام/ر

شیراز میزبان همایش بین‌المللی ادبیات زبان همدلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.