سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دربی ۸۶ در هیاهوی قهرمانی گم نشود

سرخپوشان پایتخت با پیروزی در دربی ۸۶ می‌توانند جشن قهرمانی لیگ هفدهم را در ورزشگاه آزادی در حضور هواداران خود بگیرند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاگردان برانکو با کسب 3 امتیاز دیگر قهرمان بلا منازع لیگ برتر فوتبال می شوند. پیروزی در دربی صرفنظر از نتایجی که دیگر تیم ها بگیرند جام قهرمانی  را به اردوی سرخپوشان می برد. همین موضوع باعث شده است که سرخپوشان پایتخت این روزها  صحبت  از قهرمانی در روز پنج شنبه کنند. 

روز پنج شنبه برای فوتبال ایران متفاوت است چرا که همه مردم به دور از تعصب و رنگ پای جعبه جادویی می نشینند تا نظارگر حساس ترین بازی لیگ شوند آن هم دیداری که پیروزی برای یک تیم، قهرمانی را به همراه خواهد داشت. 

شهرآورد 86 حساس تر از همه دربی های گذشته است و این حساسیت برای پرسپولیسی که دنبال قهرمانی است طعم دیگری دارد و  برای شاگردان شفر هم اهمیت دارد چرا که آبی پوشان پایتخت می خواهند با پیروزی در این بازی هم قدرت خود را به رخ پرسپولیس بکشند و هم شکست دور رفت را جبران کنند و هم قهرمانی رقیب خود را به تعویق بیاندازند. 

بدین ترتیب این دیدار اهمیتی فراتر از یک بازی معمولی دارد. پرسپولیس برای قهرمان شدن و کسب 3 امتیاز به مصاف تیمی می رود که این روزها پیروزی های پر گلی بدست می آورد. قدرت رقیب سنتی پرسپولیس بر هیجانات دربی 86 افزوده است. 

پروفسور با تجربه، به خوبی از اهمیت این بازی با خبر است و باید به موازات کارهای تکنیکی و تاکتیکی از بعد روحی و روانی نیز شاگردان خود را مهیای این دیدار کند. سابقه پرسپولیس نشان داده است گاهی اوقات غرور دست پای این تیم را می بندد و نتایج غیر منتظره رقم می خورد. پرسپولیس در این فصل کم شکست خورده است اما نتیجه بازی هایی واگذار کرده که کسی هم تصور نمی کرد. دلیلی مهم آن هم غرور کاذب است. 

به طور حتم آبی پوشان پایتخت برای شکست دربی پا به زمین مسابقه نمی گذارند و کاری به این موضوع ندارند که پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر است. آنها در حالی گام به زمین مسابقه می گذارند که الهلال را در آسیا شکست داده و مقابل فولاد هم پیروزی پر گلی کسب کردند اما پرسپولیس با شکست سنگین برابر السد و برد خفیف مقابل استقلال خوزستان به مصاف  استقلال می روند. 

به طور حتم برانکو دلیل شکست مقابل السد قطر و برد ناپلئونی مقابل استقلال خوزستان را می داند. شاید دست او برای مربیان ایرانی رو نشده است اما داستان شفر آلمانی متفاوت است. او بهتر از هر کس دیگری دست برانکو را می خواند و بازی سختی برای حریف سرخپوش خود تداعی می کند. فکر قهرمانی باید از یاد برود و امتیاز دربی گاهی اوقات مهم تر  از قهرمانی است به خصوص برای  هواداران دو آتیشه هر دو تیم که نتیجه این بازی مهم است. 

پرسپولیس باید بداند قهرمان است و مانند یک تیم قهرمان مقابل استقلال صف آرایی کند اما نباید اهمیت دربی را فدای هیاهوی کسب جام قهرمانی کند.  برای هواداران پرسپولیس ، قهرمانی به تعویق بیافتد بهتر از این است که در دربی تیم محبوبشان شکست بخورد. 

سرمربی کروات پرسپولیس باید بیشتر از هر نکته دیگری روی این موضوع کار کند. 

البته شایعاتی به گوش می رسد که شاید بخواهند نتیجه را از قبل تعیین کنند که نمونه آن جلسه ای که قرار است میان مدیران 2 تیم تشکیل شود.  این موضوع بعید به نظر می رسد اما برگزاری چنین نشستی قبل از دربی 86 شایعاتی را ایجاد کرده است که مدیران کلان  فوتبال باید به آن پاسخ بدهند. 

انتهای پیام/ 

پرسپولیس در اندیشه برپایی جشن قهرمانی در دربی 86

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
استقلال سرور پرسپولیسه
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
البته پرسپولیس به هیچ وجه نبایداستقلال رودست کم بگیره استقلال الآن حریف قدرتمندیه بایدمحکم درمقابلش بازی کرد اصلاحریفان هرچه قویترباشندمبارزه دیدنی تره
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
پرسپولیس قهرمانه


6
4
این بار چند تا ؟؟؟!
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
استقلال باید همیشه ب فکر نایب قهرمانی باشه .چون پرسپولیس سرو ته لیگ و یکی کرده..
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
برد و باخت نداره مهم بازی جوانمردانه است
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
اصل بازی جوانمردانه است برد وباخت مفهوم ندارد
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
پرسپولیس باید با تمام توان بازی کنه و استقلال را 7 تایی کنه
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
فقط استقلال و عشقه
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من که پرسپولیس قهرمان میشه
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
پیش بسوی قهرمانی استقلال
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
امیدوارم هر دو تیم در این بازی موفق باشند
پرسپولیسی اناری
۰۹:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
همچین ببریمشون که بگن کاش 6تا از الهلال خورده بودیم از جمعه باید گفت 7تایی ها همه دارند پیشرفت میکنن حیف نیست 6تایی ها 6تایی بمونن.یادتون باشه ما باعث ارتقاء شما شدیم از 6تایی اوردیمتون به رتبه 7تایی......
پرسپولیسی اناری
۰۹:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
همچین ببریمشون که بگن کاش 6تا از الهلال خورده بودیم از جمعه باید گفت 7تایی ها همه دارند پیشرفت میکنن حیف نیست 6تایی ها 6تایی بمونن.یادتون باشه ما باعث ارتقاء شما شدیم از 6تایی اوردیمتون به رتبه 7تایی......
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
با سلام

امیدوارم تیم محبوبم پرسپولیس برنده شه
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
امیدوارم شاهد یه بازی جوانردانه بین دو تیم باشیم
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
استقلال قهرمان میشه
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
باشه .البته پرسپولیس عشقه