سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی رفسنجانی مطرح کرد؛

هیات انطباق نباید بی جهت مصوبات شورا را رد کند

رئیس شورای شهر تهران گفت: هیات انطباق برای رد مصوبات شورا باید مستندات قانونی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران کمیسیون عمران و حمل و نقل، حذف تبصره ۵ مصوبه مبنی بر حذف دریافت 2 بار عوارض از کامیون بارها برای تردد در سطح شهر را پیشنهاد داد؛ در پی این پیشنهاد بحث در بین اعضای شورا آغاز شد.

میرلوحی عضو شورای شهر تهران به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: هیات تطبیق در جایگاه تشخیص نشسته است و گویا این هیات در جایگاه شورا عمل می‌کند و به تشخیص امور می پردازد.

وی افزود: در طرح ترافیک بیش از بحث اقتصادی به مشکل ترافیک و آلودگی هوا پرداخته شده است.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در تایید اظهارات میرلوحی گفت: هیات تطبیق نباید بی جهت مصوبات شورا را رد کند. فرمانداری برای اعتراض های خود به موارد قانونی اشاره نکرده است.

وی افزود: در مورد بحث جانبازان هم قانون پرداخت هزینه را بر عهده شهرداری نگذاشته است و باید برای این امر تمهیدات دیگری در نظر گرفته شود.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه هیات تطبیق نباید مصوبات شورا را بدون اشاره به قانون رد کند، گفت: در مورد کامیون بارها هنوز آیین نامه ای تدوین نشده است.

حبیب زاده عضو دیگر شورای شهر تهران با انتقاد از لحن صحبت یکی از اعضای کمیسیون انطباق گفت: بهتر است اعضای کمیسیون انطباق ادبیات عمومی کشور را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: تعداد کامیون بارهایی که نیاز به تردد در سطح شهر را دارند کم است بنابراین سخت گیری زیاد در این مورد لازم نیست.

پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مبنی بر اخذ یک بار عوارض از کامیون بارها با ۳ رای موافق به تصویب نرسید.

انتهای پیام/

اخذ عوارض از کامیون بارها به تصویب نرسید

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.