عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش تهیه شده از تردد این اتوبوسها گفت: بر اساس سیاهه انتشار شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در سال 92 که تا به امروز تنها مرجع رسمی درباره سهم وسایل نقلیه در انتشار ذرات آلاینده است، سهم اتوبوسهای شهرداری تهران در انتشار ذرات معلق 12 درصد است.
امانی تصریح کرد: کمبود اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی و بهره گیری از اتوبوسهای فرسوده به منظور جبران این کمبود، جایگزین نکردن اتوبوسهای دیزلی با اتوبوسهای برقی و همچنین فقدان نصب فیلترهای جذب دوده بر روی این اتوبوسها باعث افزایش سهم اتوبوسهای شهرداری تهران در آلوده کردن هوای شهر شده است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش ترافیک مسافر در ساعات پایانی شب، گفت: در این شرایط هیچگونه توجیهی برای کمبود اتوبوس و در نتیجه استفاده از اتوبوسهای فرسوده وجود ندارد و شرکت اتوبوسرانی میتواند در این ساعات در شبانه روز با بهره گیری از اتوبوسهای کم آلاینده در خطوط بیآرتی مقدار قابل توجهی از میزان ذرات آلاینده هوا بکاهد.
انتهای پیام/