سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

استاندارد سازی تجهیزات پزشکی ایرانی با سرمایه گذاری ژاپنی‌ها

مسائلی گفت: یکی از برنامه‌های مهم توسعه صادرات، ارتقاء سطح کیفی تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی است.

رضا مسائلی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: برای پیگیری توافقات سال گذشته وزیر بهداشت با دولت ژاپن برای تولید و سرمایه گذاری در حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی اقدامات موثری انجام شده است.

 وی ادامه داد: ارزیابی کیفی تجهیزات پزشکی یکی از رسالت‌های وزارت بهداشت است که در این خصوص مسئولان برای تولید مشترک این تجهیزات با شرکت‌های ژاپنی به توافقات خوبی دست یافته‌اند. 

توسعه صادرات و ارتقاء کیفی تجهیزات پزشکی هدف اصلی همکاری با ژاپن

 مسائلی با اشاره به اینکه کشور ژاپن از نظر تولید تجهیزات پزشکی جزء 3 کشور اول دنیا محسوب می‌شود، عنوان کرد: طی 3 ماه آینده سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی ژاپن با ایران آغاز می‌شود که در این راستا برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

 مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر یک سوم تجهیزات پزشکی داخل کشور را شرکت‌های تولیدی داخلی تامین می‌کنند و یکی از اهداف ما توسعه صادرات و ارتقاء سطح کیفی تجهیزات پزشکی ایرانی است تا به استاندارد‌های اروپا دست یابیم.

 وی در خصوص مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی داخلی، گفت: مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی به 2 بخش طلب این شرکت‌ها از مراکز درمانی و سازمان‌های بیمه‌گر تقسیم می‌شوند که وزارت بهداشت در هر 2 مورد مذاکرات خوبی را با طرفین مقابل داشته است.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.