سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکیان:

دولت در طرح تحول نظام سلامت ورشکسته و گرفتار بی‌برنامگی شده است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:گرفتار شدن دولت در طرح تحول نظام سلامت به دلیل نداشتن برنامه ریزی دقیق است و دولت در این طرح ورشکسته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات حوزه سلامت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در طی دو دوره گذشته در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی سعی مان بر این بود که نه تنها در آذربایجان شرقی بلکه در کل کشور کسی نباشد که نتواند از خدمات بهداشت و درمان بهره مند شود.

وی افزود: گاهاً برخی موارد وجود داشت که پرداخت هزینه بیمارستان و درمان خانواده ای را از هستی ساقط می کرد و حتی هزینه هایی که بیمارستان دریافت می کرد برای مردم غیر قابل تحمل بود و در اصل توان پرداخت هزینه های کلان برای مردم امکان پذیر نبود.

پزشکیان اظهار داشت: ما در دوره دولت نهم در مجلس مصوب کردیم تا یک درصد از درآمد قانون مالیات بر ارزش افزوده به بخش بهداشت و درمان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مناطق محروم تخصیص یابد.

نائب رئیس مجلس افزود: اصلاً قابل قبول نبود که در مناطق محروم امکانات، تجهیزات و کادر پزشکی و حتی افرادی که نتوانند خدمات درمانی بگیرند وجود داشته باشد. این مهم نیز در راستای برقراری عدالت بود که ما در نظر داشتیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: دولت یازدهم به حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه ای کرده است و در ابتدا گفتند تصمیم دارند تا طرح تحول نظام سلامت را در کشور اجرا کنند البته این طرح آن چیزی نبود ما در قانون در مجلس تصویب کرده بودیم ولی دولت یازدهم در سایه همان پول ها اعلام کرد که می خواهند این طرح را اجرایی کنند.

پزشکیان با اشاره به حرکت های خلاف قانون دولت روحانی در اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: گرفتار شدن دولت در این طرح از حرکت های خلاف قانون و عدم برنامه ریزی دقیق نشات می گیرد به طوری که الان دولت در طرح تحول نظام سلامت ورشکسته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشورها توسعه یافته خدمات درمانی را به خانه ها منتقل می کنند ما نیز تخت های بیمارستان ها را افزایش می دهیم.

وی با ذکر اینکه یکی از مشکلات اصلی ما در طرح پزشک خانواده بالا بودن توقع ها و عدم رعایت نوبت در سیستم ارجاع است، گفت: هر اندازه که با مردم با صداقت صحبت کنیم یقیناً آنها بهتر می توانند مسئولان را درک کنند و لازمه آن ابتدا قبول اشتباهات و سپس جبران اشتباهاتی است که مرتکب شده ایم. در حالی که هر قدر اشتباهات را پوشش دهیم باز از چشمان مردم پنهان نمی ماند.

انتهای پیام/ع

صحبت های پزشکیان درباره طرح تحول نظام سلامت 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
من 1000 توامان هر سال میدم دفترچمو تمدیدو تعویض بکنن اما تا حالا یک قرص هم با دفترچه نگرفتم. یعنی کل برگه ها رو سالم برمیگردونم
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
طرح تحول نظام سلامت باید بازنگری شود