سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی:

در حادثه‌ها به جای اصلاح فرآیندها، به دنبال مقصر می‌گردیم

آخوندی با بیان اینکه جامعه ما در حال زوال اجتماعی است، گفت: هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، به جای اصلاح فرآیندها، به دنبال مقصر می‌گردیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اولین جشنواره نشان HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در خصوص اهمیت بکارگیری استانداردها جهت افزایش ایمنی در پروژه های عمرانی، اظهار کرد: ایمنی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، به همین سبب ایمنی یک رفتار و بینش اجتماعی است که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: متاسفانه جامعه ما در حال زوال اجتماعی است. هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، به جای اصلاح فرآیندها به دنبال مقصر می‌گردیم.

وزیر راه و شهرسازی در این راستا اشاره کرد: کاهش تاب آوری در جامعه از عوامل متاثر از نبود نگرش اجتماعی و اخلاق عمومی به مسائل و مشکلات است.

آخوندی بیان کرد: هنگامی که صحبت از اخلاق به میان می آید، ذهن افراد به سمت رفتارهای شخصی می رود، در حالیکه باید اخلاق عمومی و اجتماعی مورد بحث قرار گیرد. 

این مقام مسئول مطرح کرد: تا سال های قبل اگر حدود 30 درصد بودجه کشور در بخش های توزیعی و 70 درصد باقی مانده برای بخش های سرمایه گذاری و تولیدی صرف می شد، مناسب و مطلوب بود اما هم اکنون بیش از 99 درصد بودجه کشور برای بخش های توزیعی در نظر گرفته می شود، اما برای خلق ارزش افزوده و سرمایه گذاری میزانی در نظر گرفته نشده است.

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: نکته بسیار مهمی که در بخش جامعه مهندسی مطرح است، اعتماد جامعه به اقدامات مهندسان بوده و آنچه که مهندسان اعلام می‌کنند، باید به عنوان مرجع تلقی شود؛ از همین رو مدتی است که در دو دوره یازدهم و دوازدهم دولت بحث اخلاق مهندسی که عمدتا متکی بر عدم پذیرش منافع متعارض است را مطرح کرده است و به دنبال آن آیین نامه ای در هیأت وزیران به تصویب رسید، همچنین متعاقب آن دستور العمل هایی ابلاغ و همچنین موارد قبلی هم اصلاح شد.

وی درباره آخرین اقدامات در خصوص سانحه هوایی تهران - یاسوج بیان کرد: مسئول رسیدگی به سانحه هواپیمای آسمان، ستاد رسیدگی به سانحه هوایی تهران - یاسوج است و من هم پیگیر آن هستم.

انتهای پیام/

برای خلق ارزش افزوده، بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خدا روح جانباختگان حادثه هواپیما تهران یاسوج را بیامرزد