سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان تفریجانی آموزش های ایمنی عبور از جاده را فرا گرفتند

دانش آموزان دوره ابتدایی روستای تفریجان آموزش های ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عبور از جاده را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ در این طرح که به همت اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان و به منظور ارتقای سطح ايمنی عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشيه راه ها برگزار شد، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: ارتقای سطح ايمنی عبور و مرور دانش آموزان مدارس حاشيه راه ها گامی موثر در خصوص رشد و آگاهی آنها به قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی است.

مصطفی پناهنده هدف از اجرای طرح ايمنی مدارس حاشيه راه ها را كاهش تصادفات جاده ای در ميان قشر آسيب پذير كودك و نوجوان، آموزش قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی و ايمنـی عبور و مرور دانست و اظهار داشت: در کنار مباحث آموزش ایمنی به دانش آموزان مدارس واقع در حاشیه راهها، ایمن سازی فیزیکی و آرامسازی ترافیک مقابل مدارس نیزمورد توجه قرار می گیرد.

وی، طرح ايمنی مدارس حاشيه راه ها را موجب توسعه فرهنگ ترافيك و كاهش حوادث رانندگی عنوان و خاطرنشان کرد: با اجرای اين طرح در سال های اخير در مدارس طرح حوادث جاده ای به شدت كاهش يافته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بیان داشت: توزيع لوازم التحرير، كيف، كتاب، دفتر و بازی های ترافيكی به دانش آموزان مدارس طرح در  دوره طرح از جمله برنامه های این اداره کل به منظور ارتقا ایمنی این مدارس بوده است .

پناهنده به اهم اقدامات انجام شده در طرح ايمن سازی فيزيكی مدارس حاشیه راه های استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: نصب چشم گربه ای در محدوده مدارس، اجرای خط كشی عابر پياده، نصب چراغ های چشمك زن، و نصب تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده نیز از جمله کارهایی است که برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها انجام شده است.

در این برنامه، مباحث مربوط به قوانین راهنمایی و رانندگی و نحوه عبور و مرور دانش آموزان در جاده به شکل عملی به دانش آموزان آموزش داده شد و در ادامه نیز کیف و بسته های دفتر و کتابچه ایمنی بین دانش آموزان توزیع شد.

گفتنی است، طرح ایمن سازی آموزشی در 25 مدرسه روستای حاشیه راه های استان همدان به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

انتهای پیام/ د

آموزش های ایمنی عبور از جاده

برچسب ها: حمل و نقل ، دانش آموز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.