سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره نان سالم دربشرویه

مشاور فرماندار بشرویه در امور بانوان از برگزاری جشنواره نان سالم دربشرویه خبر داد.

نظرزاده مشاور فرماندار  بشرویهدر امور بانوان در گفت و گو با با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  :جشنواره  نان سالم از پنجم تا هفتم اسفندماه جاری واقع درهتل کیان بشرویه برگزار می شود.

وی افزود : در این جشنواره ۱۴ غرفه به نان سالم و صنعت گردشگری اختصاص پیداکرده است همچنین ۵۰۰ میهمان از ۲۸ استان کشور در این جشنواره حضورپیدامی کنند.


نظر زاده  هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی توانمندی های شهرستان در حوزه تولید نان سالم و انواع نان به صورت ملی اعلام کرد.

مشاور فرماندار  بشرویه در امور بانوان افزود: ترویج استفاده بهینه و بدور از اسراف نان ،پخت نان سالم و محلی،عرضه مستقیم نان با کیفیت بالا به شرکت کنندگان ملی در همایش ،برند سازی شهرستان بشرویه به عنوان شهرستان پیشرو در راستای تعدد بالای انواع نان در سطح کشور از جمله اهداف این جشنواره است.


وی با بیان اینکه تاکید بر فرهنگ سازی مصرف صحیح نان و جلوگیری از اسراف داشت گفت: برای پخت نان ، تعداد 16 خبازی در شهربشرویه ، 2 خبازی در ارسک و 2 خبازی دیگر در روستاها مشغول کار هستند و کیفیت نان بشرویه به مراتب از سایر شهرستان ها بیشتر است ولی با این حال حدود 10 درصد اسراف در نان می شود که باید با فرهنگ سازی مناسب و افزایش کیفیت بیشتر از اسراف جلوگیری شود.

نظر زاده  افزود : درپیشینه شهرستان بشرویه درحدود۷۰مدل نان مختلف وجودداشته که ۵۵تای آن شناسایی شده وقابل عرضه است همچنین و درصدد هستیم تا نان محلی " قینیچه " بشرویه را در آثار ملی به ثبت برسانیم و جشنواره نان می تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی بشرویه در حوزه پخت نان سالم باشد و قریب به 12 غرفه در ورودی هتل کیان برای عرضه و پخت نان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ک

 جشنواره نان سالم دربشرویه برگزار شد

برچسب ها: جشنواره ، فرمانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.