سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی بیش از ۲۸۸ هزار خانوار روستایی گیلان از آب شرب بهداشتی

۲۸۸ هزار و ۹۵۴ خانوار روستایی گیلان از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی جعفری معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: شاخص بهره مندی روستا‌های گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بیش از ۷۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۸۴ هزار نفر در هزار و ۷۸۱ روستای گیلان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند افزود: ۲۸۸ هزار و ۹۵۴ مشترک این روستا‌ها از خدمات شرکت آبفار گیلان بهره‌مند هستند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان منابع تامین آب شرب این روستا‌ها را ۵۵۱ دهنه چشمه و ۴۰۲ حلقه چاه اعلام کرد و افزود: ۵۹۲ باب ایستگاه پمپاژ، ۱۴۱ هزار مترمکعب مخزن و بیش از ۲۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال و توزیع برای آبرسانی به این روستا‌ها فعال و در مدار بهره برداری است.

علی جعفری میانگین طول لوله گذاری برای آبرسانی به هر خانوار روستایی گیلان را ۷۵ متر اعلام و خاطر نشان کرد: هزینه اجرای طرح‌های آب شرب روستایی استان به ازای هر خانوار به طور متوسط بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون ریال است که این رقم ۲ تا ۳ برابر میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اینکه سلامت آب آشامیدنی روستاییان گیلان به طور مستمر در ۱۵ واحد آزمایشگاهی سنجیده می‌شود افزود: از ابتدای امسال تاکنون آزمون‌های مختلف فیزیکوشیمیایی، میکروبی، HPC، کدورت و کلرسنجی آب شرب در این آزمایشگاه‌ها انجام شده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان تصریح کرد:کیفیت آب آشامیدنی روستا‌های گیلان مطلوب و برابر با استاندارد‌های تعریف شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

برخورداری ۲۸۸ هزار و ۹۵۴ خانوار روستایی گیلان از آب شرب بهداشتی

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.