سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد:

قطار حومه، پروژه اولویت‌دار استان یزد برای تسهیل در تردد شهروندان است

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: با بهره برداری از پروژه عملیاتی قطار حومه یزد بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولین مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با فرماندارشهرستان اشکذر و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

محمدعلی شاه‌حسینی فرماندار اشکذر مهم‌ترین مشکل حوزه شهرسازی شهرستان اشکذر را مباحث مربوط به مساکن مهر عنوان کرد و افزود: آسیب‌پذیری بالای مسکن مهر اشکذر، شکستگی‌های متعدد و تخریب برخی از خانه‌ها شرایط را برای سکونت مردم این منطقه دشوار کرده است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه کارگروهی خاص برای این پیگیری امور در جهت رفع دغدغه‌های مردم این منطقه تشکیل‌شده است گفت:  طی بازرسی‌های متعدد کارشناسان دستگاه‌های متولی که در این کارگروه انجام‌شده است مشخص شد بیش از ۴۰ واحد از این مساکن دارای مشکل کلی می‌باشند و ۱۶ واحد آن تقریباً وضعیتی حاد دارند.

وی به عدم تخصیص زمین مناسب برای ساخت مسکن جوانان خضرآباد اشاره کرد و افزود: بی‌توجهی به این نکته مهم می‌تواند علاوه مهاجرت جوانان به شهر‌ها زمینه را برای ساخت‌وساز‌های غیرمجاز فراهم نماید.

فرماندار اشکذر خاطرنشان کرد: جاده سنتو محدوده شهرستان اشکذر دارای دو متولی است و این موضوع ضمن ایجاد نارضایتی شهروندان مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورده است؛در صورت تعیین تکلیف وضعیت موجود، شهرداری اشکذر آمادگی دارد تولی گری این مسیر را بر عهده گیرد.

محمدرضا نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه نشست‌های دوره‌ای و حضور مستمر در شهر‌ها باعث مرتفع شدن بسیاری از مشکلات چندین ساله می شود گفت: مردم بهترین قضات هستند و درصورتی‌که این نشست‌ها استمرار یابد می‌توان شاهد نتایج مطلوب آن بود.

نقصان محمدی با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث آزاد راه اردکان- یزد- مهریز اظهار داشت: این طرح بزرگ ملی تصویب، ابلاغ و آماده کلنگ زنی است و حتی بخشی از آن در استان اصفهان احداث گردیده که انشالله طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص آغاز مطالعات و برنامه‌ریزی عملیاتی قطار حومه یزد به‌عنوان پروژه اولویت‌دار استان، افزود: با شروع عملیات این پروژه مهم استانی که شهرستان اشکذر نیز از آن بهره‌مند خواهد شد ضمن تسهیل در ارتباط شهرستان‌ها با مرکز استان بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولین مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

تسهیل در ارتباط شهرستان ها با مرکز استان یزد با بهره برداری از پروژه قطار حومه

 

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.