سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام دامپزشکی لرستان مطرح کرد

24 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغ‌داری‌های لرستان

رئیس سازمان نظام دامپزشکی لرستان گفت: بیش از ۲۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی درمرغ‌داری‌های استان طی ۱۰ ماهه امسال انجام شده‌است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عزیزالله نورالهی گفت: ۶۴۲ واحد مرغ‌گوشتی در لرستان با ظرفیت تولید بیش از ۱۳ میلیون قطعه در سال فعالیت می‌کند.

وی افزود: همچنین ۶ واحد مرغ مادر گوشتی در استان فعال بوده که ظرفیت تولید ۳۳۰ هزار قطعه را دارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی لرستان با بیان اینکه طی ده ماهه امسال بیش از ۲۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته‌است.

نورالهی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به ۳۰ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه برسد.

وی با ابراز اینکه این تعداد جوجه‌ریزی نیاز سالانه استان را تامین می‌کند، افزود: علاوه بر تامین نیاز استان، طی ده ماهه امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یک‌روزه به استان‌های هم‌جوار صادر شده‌است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی لرستان یادآور شد: به منظور جلوگیری از بروز بیماری‌هایی همانند برونشیت، آنفولانزا و گامبرو در مقاطع و سنین مختلف واکسیناسیون جوجه‌های یک روزه انجام می‌شود.

نورالهی با اشاره به عدم صادرات جوجه یک‌روزه از لرستان به خارج از کشور، گفت: تنها یک کارخانه جوجه‌کشی در بروجرد فعال بوده که نیاز استان را تامین می‌کند و صادراتی به خارج از کشور ندارد.

انتهای پیام/د

انجام بیش از ۲۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغ‌داری‌های لرستان

برچسب ها: دامپزشکی ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.