سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی نسبت به سیل و طغیان رودخانه‌ها در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور اطلاعیه جوی این سازمان درمورد بارش‌های سنگین در استان و احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها خبر داد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از روز یکشنبه و دوشنبه در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان با تقویت بارش‌ها احتمال آبگیری معابر، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

ملاشاهی افزود: سامانه بارشی روز جمعه در نواحی شمالی و مرکزی استان فعالیت خود را با احتمال رگبار باران و گاهی رعدوبرق شروع می‌کند.

وی ادامه داد: سپس بارش‌ها از روز شنبه ابتدا در نواحی جنوبی شروع می‌شود و رفته‌رفته روز یکشنبه و دوشنبه در اکثر نقاط استان تقویت می‌شود به‌طوری‌که در نواحی جنوبی احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

ملاشاهی در ادامه از فعالیت سامانه بارشی در کشور افغانستان خبر داد و گفت: طی این مدت بارش در ارتفاعات حوزه آبریز رودخانه هیرمند نیز قابل‌توجه برآورد می‌شود.

رئیس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به همه مردم استان توصیه می‌شود تا از اسکان در اطراف رودخانه‌های محلی و فصلی و همچنین ارتفاعات استان به دلیل احتمال برخورد صاعقه خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از وزش باد شدید در نواحی مختلف استان در روز جمعه خبر داد و گفت: از روز جمعه تا اواخر هفته آینده در نواحی مرکزی، نوار غربی، جنوب شرق و شهرستان زاهدان وزش باد شدید از سمت جنوب غرب به همراه گردوخاک و کاهش دید رخ خواهد می‌دهد.

ملاشاهی ادامه داد: روز یکشنبه سرعت باد در این مناطق افزایش‌یافته و اختلال در تردد در مسیر زاهدان به بم و ایرانشهر به بم انتظار می‌رود.

ملاشاهی در مورد وضعیت دمایی استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با کمینه دمای ۶.۳ درجه سلسیوس سردترین شهر استان و دلگان با بیشینه دمای ۳۲.۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام/ع

بارش باران در سیستان و بلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.