سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش همکاری‌های روسیه با کشور‌های اروپایی در عرصه صنایع دفاعی

رئیس کمیسیون دفاع در مجلس دومای روسیه از گسترش همکاری‌ها در بخش صنایع دفاعی با آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر شامانوف»، رئیس کمیسیون دفاع در مجلس دومای روسیه با اشاره به احتمال تشدید  تحریم های آمریکا علیه روسیه، از گسترش همکاری ها در بخش صنایع دفاعی با آلمان و دیگر کشورهای اروپایی خبر داد.

شامانوف در حالی از گسترش همکاری های صنایع دفاعی مسکو و کشورهای اروپایی خبر داد که چندی پیش هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفته بود با اجرای تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو، صنایع دفاعی روسیه به دلیل شکست معاملات سلاح با کشورهای جهان سوم بیش از 3 میلیارد دلار متحمل ضرر شده است.

شامانوف در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا مسکو به درستی در معاملات سلاح خود 3 میلیارد دلار ضرر کرده است، گفت: امروزه بسیاری از کشورهای اروپایی به این درک رسیده اند که منافع تجاری آنها تحت تاثیر قرار گرفته است. به رغم باج خواهی آمریکا،  ما مشارکت خود با آلمان را گسترش می دهیم و مشتاق همکاری با بسیاری از کشورهای منطقه بالکان اروپای شرقی (در زمینه صنایع دفاعی) هستیم.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرده بود به علت تحریم های آمریکا علیه روسیه، این کشور در معاملات سلاح با کشورهای جهان سوم شکست خورده و بیش از 3 میلیارد دلار ضرر کرده است. هدر ناوئرت در بیانیه ای پس از اعمال تحریم ها علیه روسیه اعلام کرد: امروز می دانیم که قانون جدید و اجرای آن مانع از فروش تسلیحات دفاعی روسیه می شود. از زمان تصویب این قانون این گونه برآورد شد که دولت های خارجی برنامه های خرید چندین میلیارد دلاری یا خرید های از پیش تعیین شده خود از دستاوردهای دفاعی روسیه را لغو کرده اند.

همچنین وزارت دادگستری آمریکا پیش از این علیه 13 شخص روس و سه نهاد روسی به اتهام دخالت در فرایندهای سیاسی و انتخاباتی آمریکا، کیفرخواست صادر کرده بود. «استیو منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا گزارش داد این وزراتخانه بررسی طرح تحریم های جدید علیه روسیه را پیش رو دارد.

روابط روسیه و غرب از سال 2014، پس از بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه رو به تیرگی نهاد. آمریکا و چندی از کشورهای اتحادیه اروپا نیز با اعمال تحریم هایی، به اقدام روسیه در الحاق کریمه پاسخ دادند. روسیه بارها اتهامات مربوط به دخالت در امور اوکراین را رد کرده و هشدار داده است تحریم های غرب علیه این کشور موجب برهم خوردن ثبات جهانی می شود.

انتهای پیام/

افزایش همکاری‌های روسیه و کشورهای اروپایی در زمینه صنایع دفاعی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.