سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاز گرفتگی جان 7 شهروند بجنوردی را گرفت

مدیر عامل آتش نشانی شهرستان بجنورد گفت : گاز گرفتگی جان 7 شهروند بجنوردی را گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مجید گریوانی مدیر عامل آتش نشانی شهرستان بجنورد گفت : از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال7 شهروند بجنوردی به دلیل مسمومیت با گاز منواکسید کربن(co) جان باختند.

وی با بیان این نکته که بیشترین مسمومیت با گاز منواکسید کربن مربوط به نیمه دوم سال است افزود: متاسفانه از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه امسال 6 مرد و 1 زن بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باخته اند.

گریوانی بیشترین علت گاز گرفتگی در بجنورد را نقص در آبگرمکن ها توصیف کرد و گفت: نداشتن دودکش و یا استفاده از دودکش های آکاردئونی (آلومینیومی)،استفاده از دودکش با قطر 10 و استفاده دودکش به صورت افقی،نصب آبگرمکن در فضای محدود رختکن و زیر زمین،برداشتن روکش آبگرمکن و استفاده از زانوهای اضافی و استفاده مشترک دودکش آبگرمکن و هود آشپزخانه مهمترین علت گاز گرفتگی در شهرستان بجنورد است.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده 9 شهروند نیز با حضور امدادگران آتش نشانی از مسمومیت ناشی با گاز منواکسید کربن نجات پیدا کردند.

گریوانی گفت: در موارد زیادی شهروندان با تماس با شماره 125 و مطرح کردن مشکلاتی مبنی بر داشتن سردرد و سرگیجه در منزل،از آتش نشانان تقاضای کمک داشتند که با حضور امدادگران نواقص موجود در دودکش منازل برطرف و به نگرانی شهروندان پایان داده شد.

مدیر عامل آتش نشانی در پایان از تمام شهروندان درخواست کرد تا به هنگام نصب وسایل گرمایشی و تعمیرات در منازل از باز بودن مجاری خروجی دودکش ها اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/آ

جان باختن شهروندان بجنوردی بر اثر گاز گرفتگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.