سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی روستائیان در طرح ترسیب کربن

مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان گفت: اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی روستائیان در طرح ترسیب کربن در شهرستان دامغان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید سعیدی مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان در جمع خبرنگاران گفت: اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی روستائیان در طرح ترسیب کربن در شهرستان دامغان اجرا می شود.

وی افزود: با فعالیت پروژه تعمیم ترسیب کربن کارگاه‌های پی، آر، ای در ۱۱ روستای منطقه سرکویر و کوه زر انجام و در پاییز سال ۹۳ صندوق‌های خرد مردمی در این روستا شکل گرفت.

مسئول پروژه تعمیم ترسیب کربن شهرستان دامغان تصریح کرد: پروژه تعمیم ترسیب کربن در دامغان با پیشنهاد دفتر امور بیابان از اواخر سال ۹۲ در منطقه کوه زر و سرکویر، به دلیل بیابانی بودن و فاصله از مرکز شهر که منجر به محرومیت ساکنان نیز شده بود، اجرا شد و امروز خوشبختانه بحث‌های جلوگیری از پیشروی بیابان و کویر و همچنین اشتغال‌زایی در راستای توانمندسازی روستائیان در این طرح لحاظ می‌شود.

وی اظهار داشت: اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن یکی از پروژه‌های موفق درزمینهٔ مقابله با بیابان‌زایی و ظرفیت‌سازی در سطح ملی است و لذا در اجرای این طرح تلاش می‌شود با اعطای تسهیلات از محل صندوق اعضای این طرح، افزایش سطح مهارت روستاییان و توانمندسازی آن‌ها در ایجاد اشتغال و همچنین جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و ریسک‌پذیری مناطق تحقق یابد.

سعیدی گفت: در اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن از رویکردهای مشارکتی بسیج جوامع محلی و توانمندسازی آن‌ها به‌منظور کارهای احیایی، مدیریت، توسعه و بهره‌برداری پایدار، از منابع طبیعی و نیز توسعه روستایی استفاده می‌شود.

انتهای پیام / ق

۱۱صندوق خرد روستایی ترسیب کربن در دامغان فعالیت دارند

برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، بیکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.