سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره منطقه‌ای اختراعات در بندرعباس گشايش يافت

جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش خلیج فارس (پهنه جنوب کشور) از امروز در بندرعباس کار خود را آغاز کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،داوود صمصام پور رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان گفت: در این جشنواره ۸۱ طرح و اختراع از استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد و دیگر استان‌ها حضور دارد.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۶۰ طرح و اختراع به دبیرخانه بنیاد فرستاده شد که پس از داوری ۸۱ طرح به این جشنواره راه یافت.

رئيس بنياد نخبگان هرمزگان گفت: ۴۰ درصد طرح‌ها و اختراعات در بخش پزشکی، تجهیزات پزشکی و علوم دارویی و بقیه در بخش‌های مهندسی برق و الکترونیک، شیمی و مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر و آی تی، کشاورزی و صنایع غذایی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالوژی و پلیمر، نفت گاز و پتروشیمی و تجاری سازی است.

صمصام پور افرود :۳۱ درصد طرح‌ها از استان هرمزگان و بقیه از استان‌های دیگر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان کشور در مراسم آغاز به کار این جشنواره گفت:این بنیاد در مراحل شناسایی برترین‌های دانش آموزی، دانشگاهی و نخبگان و سرآمدان از آنان حمایت می‌کند.

محمدصالح ترکستانی افزود: تلاش بر این است که طرح‌های کارآفرینی در کشور با همکاری نخبگان توسعه و تقویت شود.

وی گفت:تقویت طرح‌های کارآفرینی می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات نقش مهمی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت:از نظر ما نخبه کسی است که بتواند خدمتی در جامعه انجام دهد و مشکلی را برطرف کند.

آیت الله نعیم آبادی نماینده، ولی فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم گفت:اعتماد به نفس، صبر، تلاش و استقامت از عوامل درخشش یک نخبه است.

حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:بنیاد ملی نخبگان سهم بسیار مهمی در اجرایی و عملیاتی شدن طرح‌ها و ایده‌ها دارد.

رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان هم گفت: تکیه بر طرح‌های خلاقانه و کارآفرینی نقش مهمی در افزایش اشتغال دارد.

امضای تفاهمنامه بنیاد نخبگان هرمزگان با برخی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی استان و رونمایی از کتاب آوای دریا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و بنیاد نخبگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش خلیج فارس (پهنه جنوب کشور) تا فردا عصر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برای بازدید عموم برپاست.

انتهای پيام/ف

آغاز به كار جشنواره منطقه ای اختراعات در بندرعباس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.