سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید ۶۰ هزار تن میوه برای شب عید در کشور

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران، از خرید ۶۰ هزار تن میوه شب عید در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حسن شیبانی امروز چهارشنبه ۲ اسفند ۹۶ در سفر به شهرکرد گفت: تا کنون ۶۰ هزار تن میوه در راستای ذخیره‌سازی و کمک به تنظیم بازار شب عید کشور خریداری شده است.

وی افزود: این میزان شامل حدود ۲۰ هزار تن سیب درختی و ۴۰ هزار تن پرتقال شمال و جنوب می‌باشد که بخشی از آن در انبار‌ها و سردخانه‌های استان‌ها نگهداری می‌شود.

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران پیرامون قیمت گذاری میوه شب عید در استان‌ها اضافه کرد: با تشکیل کمیته‌های راهبردی، میانگین این قیمت با در نظر گرفتن شرایط رفاهی مردم مشخص خواهد شد.

شیبانی ادامه داد: توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفندماه جاری آغاز می‌شود و نگرانی از لحاظ کمبود میوه در بازار وجود ندارد.

وی گفت: امسال همچنین ۵۰ هزار تن سیب صنعتی پادرختی به منظور تثبیت قیمت سیب و فرآوری در قالب افشره و عصاره از باغات آذربایجان شرقی به عنوان استان تولید کننده سیب صنعتی خریداری شد.

شیبانی اظهار داشت: ۲۰۰ هزار تن شیر در راستای حمایت از کانون‌های تولید فرآورده‌های دامی و تثبیت قیمت شیر از دامداران خریداری شد که با تبدیل به شیر خشک، به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان خرید بیش از ۵۲ هزار تن پنبه در سال جاری از پنبه‌کاران کشور افزود: در این بخش سایر محصولات از جمله جو، ذرت و گندم توسط شرکت‌های وابسته به این سازمان خرید تضمینی گردید.

شیبانی از خرید خرمای مضافتی به منظور حمایت از خرماکاران در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد و پیش‌بینی کرد: بخشی از خرمای ذخیره شده با عرضه به موقع برای مصرف کنندگان و پیش از ماه مبارک رمضان وارد بازار شود.

به گفته وی؛ تأمین به موقع نهاده‌ها، افزایش سهم تولیدکنندگان از ارزش نهایی محصول و اقتصادی شدن بازار محصولات کشاورزی، از برنامه‌ها و اقدامات مهم سال آینده سازمان تعاون روستایی کشور است.

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران به منظور شرکت در هم‎اندیشی توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار کارآفرینان، تشکل‌ها و نهاد‌های مردمی استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرد.

انتهای پیام/خ

توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند آغاز می‎شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.