سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حق‌شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

"سامانه تعاملی کاشف" در راستای ارتقای سلامت نظام بانکی است

یک کارشناس بانک گفت: "سامانه تعاملی کاشف" در راستای طراحی و تأمین نظام گزارش دهی رخداد‌های امنیتی ایجاد شده است.

هادی حق‌شناس کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص راه اندازی و اهداف سامانه تعاملی کاشف، اظهار کرد: امروز ارزش پول به عنوان یک رکن در نظام پولی به حساب می‌آید، چرا که ارزش آن اهمیت در بازار پول را می‌طلبد و شاید بتوان گفت؛ یکی از ارکان اصلی در اقتصاد به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه تعاملی کاشف می‌تواند به نقل و انتقال پولی کمک کند، چرا که می‌تواند امنیت را برای سپرده‌گذاران از وجه شبکه بانکی ایجاد کرده و در راستای ارتقای سلامت نظام بانکی حرکت کند.

این کارشناس بانک، گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه، تقویت قابلیت‌ها و هم افزایی میان دستگاه‎های ذی‌ربط است که می‌تواند تأمین مطلوب حقوق شهروندی و منافع بانک‌ها و موسسات اعتباری باشد.

حق‌شناس در پایان گفت: امروز ارزش پول قابل ارزیابی است که می‌تواند نشان دهنده اهمیت بازار پول به حساب آید و هر تدبیری که برای این ارزش ملی گرفته شود، می‌تواند در نقل و انتقال پول تأثیرگذار باشد، این درحالی است که نقش بانک مرکزی در این امر دور از ذهن نیست.

گفتنی است، "سامانه تعاملی کاشف" در راستای طراحی و تامین نظام گزارش دهی رخداد‌های امنیتی و با هدف ایجاد هماهنگی در رویارویی موثر با حوادث امنیت اطلاعات بانکی و رسیدگی بهنگام به کلاهبرداری‌های مالی - سایبری آغاز به کار کرد.

این سامانه، نقش مهمی در مدیریت و توسعه دانش امنیت خواهد داشت، همچنین شرایطی را فراهم کرده تا دانش و اطلاعات غیرمتمرکز در حوزه امنیت بانکی به طور عام و اطلاعات مرتبط با تهدیدات و آسیب پذیری‌های امنیتی به طور خاص، در بستری مطمئن و تخصصی گردآوری شده و در میان ذی‌نفعان به اشتراک گذاشته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.