سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صولی در دیدار با رییس حزب توسعه و شهروندی جمهوری آذربایجان:

آماده توسعه گفتگو و تبادل نظر میان احزاب کشورهای همجوار هستیم

معاون بین الملل حزب موتلفه گفت: ما از ابتدا علاقه ­مند به توسعه امکان گفتگو و تبادل نظر میان احزاب کشور‌های هم­جوار بوده ­ایم و هنوز هم آماده‌ایم در این زمینه تلاش کنیم.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار جلال اوغلو رهبر حزب دموکرات و علی علی­اُف رییس حزب توسعه و شهروندی جمهوری آذربایجان با مهدی صولی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مهدی صولی معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اولویت­ های روابط خارجی حزب موتلفه اسلامی در توسعه روابط گسترده و مبتنی بر احترام متقابل با احزاب کشورهای همسایه، بر نقش تسهیل گرایانه احزاب در پیشبرد روابط دیرینه و همه جانبه دو کشور تاکید کرد.

وی با تبیین سوابق ارتباطات حزب موتلفه اسلامی با جریان­های اصیل مردمی و اسلامی در جمهوری آذربایجان گفت:‌ ما برای تقویت همکاری میان احزاب کشورهای اسلامی در سال ۲۰۰۸ نشستی در تهران برگزار کردیم. ۱۶ حزب از ۹ کشور غرب آسیا برای پیگیری مقدمات تشکیل اتحادیه احزاب کشورهای اسلامی جهان، در این اجلاس شرکت کردند. از جمهوری آذربایجان نیز دو حزب در این نشست حضور داشتند که بعدها مطلع شدیم فعالیت­های این دو حزب با موانع و محدودیت­های زیادی در جمهوری آذربایجان مواجه شده است.

صولی گفت: ما از ابتدا علاقه ­مند به توسعه امکان گفتگو و تبادل نظر میان احزاب کشورهای هم­جوار بوده ­ایم و هنوز هم آماده ­ایم در این زمینه تلاش کنیم. همچنین حزب موتلفه اسلامی با حزب آذربایجان نوین دارای همکاری و تعامل مناسب در چارچوب همکاری ­های چند جانبه در کنفرانس بین ­المللی احزاب آسیایی می باشد.

در ادامه این دیدار علی علی­اُف رییس حزب توسعه و شهروندی جمهوری آذربایجان با اظهار خوشحالی از دیدار با معاون بین الملل حزب مؤتلفه اسلامی و حضور در دفتر مرکزی این حزب، جایگاه و رویکرد تاریخی و سیاسی حزب و نقش تاثیرگزار و فعال آن در انقلاب اسلامی ایران را تحسین کرد و افزود:‌ ما علاقه مند به توسعه روابط حزبی با حزب موتلفه اسلامی هستیم.

همچنین سردار جلال اوغلو رهبر حزب دموکرات جمهوری آذربایجان با اشاره به تلاش این حزب برای تشکیل اتحادیه احزاب دموکرات کشورهای اسلامی، تاکید کرد: ما چند سال پیش در ترکیه پیشنهاد تشکیل گروه احزاب دموکرات کشورهای اسلامی را دادیم. زیرا اعتقاد داریم مردم باید سیاسی باشند تا رشد و پیشرفت کنند، خصوصا در کشورهای مسلمان. مشکلات کشورهای سوریه و عراق نشانگر این مهم است که مردم در این حوزه­ها اشکال دارند.

نکته مهم دیگری که باید درباره کشورهای مسلمان مد نظر قرار گیرد، مساله فرهنگ است. موضوع این است که ما اسلام حقیقی را درک نکردیم. مساله بزرگ این است که در اسلام هم علم، هم فرهنگ مدنی موجود است ولی برداشت­های ناصحیحی از آن در حال انجام است، وظیفه ما این است که با اتحاد و همکاری­های حزبی در عصر کنونی به این سوء برداشت­ها پایان دهیم.

وی در پایان بر اهمیت تقویت مناسبات و ارتباطات حزبی در میان کشورهای مسلمان، در راستای دوری از جنگ و خشونت و افراطی­ گری و همچنین ایجاد و ساختن دنیایی پر از آرامش برای همه مسلمانان جهان تاکید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.