سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مؤسسه داوری ندای عدل در فرخ شهر

شانزدهمین مؤسسه داوری شهرستان شهرکرد با عنوان «ندای عدل» در فرخ شهر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی، شانزدهمین مؤسسه داوری شهرستان شهرکرد با عنوان «ندای عدل» در فرخ شهر افتتاح شد.

این مؤسسه به عنوان محکمه خصوصی به جای مراجعه به محاکم دادگستری، و به منظور حل اختلاف دعاوی حقوقی و مدنی و میانجی‎گری در دعاوی کیفری تحت نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را آغاز کرد.

حسین صالحی رئیس اداره پیشگیری‌های قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: طی دو سال گذشته، از یک هزار و ۴۵۰ پرونده وارد شده به این مؤسسات، برای یک هزار و ۱۴۵ پرونده رأی قطعی صادر شد و مانع از ورود این پرونده ها به محاکم قضایی گردید.

وی، هدف اصلی افتتاح این مؤسسه را کاهش تعداد پرونده‌های ورودی و اختلافات حقوقی به نهاد‌های قضایی و دادگستری عنوان کرد و افزود: مزایای این مؤسسه شامل انتخاب قاضی داور از سوی طرفین دعوی، صدور رأی قطعی و غیر قابل تجدید نظر از سوی داور، صدور رأی داوری با اجرای احکام دادگستری، هزینه بسیار کمتر نسبت به رسیدگی اختلاف در دادگستری و حداکثر زمان سه ماهه برای رسیدگی به اختلاف و صدور رأی قطعی است.

صالحی اضافه کرد: با افتتاح این مؤسسه، پنج حقوقدان به صورت مستقیم مشغول به فعالیت شدند.

فَرُّخ‌شهر در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

افتتاح شانزدهمین مؤسسه داوری در شهرستان شهرکرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.