به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در کتابهای درسی دادههای آموزشی مبتنی بر پژوهش ارائه میشود و آموزش در مدارس باید در بستر فرهنگی باشد تا نتیجه تربیتی حاصل شود.
حجت الاسلام محمدیان افزود: برای دانش آموزان از اول ابتدایی درسهای پژوهش محور در نظر گرفته شده است و در پایه ششم ابتدایی به صورت مستقل دانش آموزان کتابی به نام پژوهش و تحقیق دارند و در پایه هفتم به بعد هم درسی با نام تفکر و سبک زندگی است که بخش تفکر ان بر پژوهش تاکید دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان در مدارس هم مشکلات موجود را یا در شورای دبیران و یا به صورت موضوعی تحت عنوان اقدام پژوهی در قالب طرح معلم پژوهنده بررسی میکنند.
وی اضافه کرد: تصمیم گیریهای بزرگ و مهم وزارت آموزش و پرورش هم حتما پیوست پژوهش دارد.
سالار قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم گفت: پژوهش و تحقیق مهمترین عامل برای افزایش کیفیت در آموزش و پرورش است.
سالار قاسمی گفت: به همین منظور پژوهش سراهای دانش آموزی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش تاسیس شده که عاملی مهم و زمینه ساز تحقیق برای دانش آموزان است.
قاسمی اضافه کرد: دانش آموزان با حضور در پژوهش سرا های مناطق مختلف در جشنوارههای خوارزمی و جابر بن حیان عنوانین مختلفی کسب کردند.
وی همچنین از ایجاد آزمایشگاه پیشرفته نانو مستقر در اداره کل آموزش و پرورش برای دانش آموزان پایه هفتم و بالاتر خبر داد.
قاسمی، تاثیر گروههای آموزشی و معلمان در تهیه محتوا در تدوین کتب درسی از جمله اقدامات برجسته پژوهشی آموزش و پرورش قزوین نام برد.
در این مراسم از ۲۵۰ پژوهشگر، معلم، دانشجو و دانش آموز برتر تجلیل شد.
انتهای پیام/