سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

محدودیتی در تولید ماهی قرمز شب عید وجود ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان گیلان نقش قابل توجهی در تولید ماهی قرمز دارد، بنابراین نگرانی در خصوص تولید این ماهی برای شب عید نداریم.

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید ماهیان زینتی خبر داد و گفت:  در سال های اخیر تولید، تکثیر و توزیع گونه های زینتی در صنعت آکواریوم به منظور استفاده خانوارها از این زیبایی خلقت خداوند در محل های مختلف با رشد چشمگیری همراه بوده است.

وی افزود: اگرچه استفاده از ماهی قرمز در سفره هفت سین جز سنت و آیین دیرینه ایرانیان است، اما با توجه به نگه داری طولانی مدت ماهیان زینتی، درصدد جایگزینی آن با ماهی قرمز هستیم.

صالحی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 220 میلیون قطعه ماهی زینتی تولید شد، بیان کرد: پیش بینی می شود  امسال که تولید ماهیان زینتی با رشد 10 تا 15 درصدی همراه باشد، بنابراین هیچ گونه محدودیتی در توزیع آن وجود ندارد.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه محدودیتی در تولید ماهی قرمز شب عید نداریم، یادآور شد: استان‌های گیلان و مازندران از تولیدکنندگان ماهی قرمز در کشور به شمار می روند و با توجه به اینکه استان گیلان نقش قابل توجهی در تولید ماهی قرمز مورد نیاز شب عید دارد، بنابراین نگرانی در خصوص تولید این ماهی نداریم.

انتهای پیام/

تولید ماهیان زینتی افزایش یافت

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.