سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریاری در تشریح جلسه کمیسیون عمران:

جعبه‌سیاه هواپیمای تهران- یاسوج باید برای یافتن علت دقیق حادثه پیدا شود/هنوز نمی‌توان اظهارنظری درباره علت این سانحه کرد

عضو کمیسیون عمران مباحث مطروحه در جلسه این کمیسیون برای بررسی ابعاد حادثه سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج را تشریح کرد.

کمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه صبح امروز این کمیسیون برای بررسی ابعاد حادثه سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج، اظهار کرد: این جلسه با حضور جمعی از نمایندگان مجلس، وزیر راه و شهرسازی و معاونانش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و متخصصان و استاد خلبان‌های آن تشکیل شد و بیش از 2 ساعت طول کشید.

وی با اشاره به اینکه در سقوط یک هواپیما عوامل متعددی موثر هستند، ادامه داد: وضعیت سلامت هواپیما، ایمنی آن قبل از پرواز، عملکرد خلبان و گروه پروازی، تصمیم‌های برج مراقبت، شرایط جوی و محل فرود هواپیما در سلامت یک پرواز و یا سقوط آن اثر گذار هستند.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: با گزارش‌هایی که از سوی مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان، مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و توضیحات وزیر راه و شهرسازی ارائه شد، این هواپیمای ATR کاملا سالم بوده و قبل از پرواز تمام نکات ایمنی و چک‌ها انجام شده بود، این هواپیما که ساخت 25 سال پیش بود، کاملا مطابق با تکنولوژی روز اروپا ساخته شده و محصول مشترک فرانسه و ایتالیاست، براین اساس در زمان پرواز نقص فنی وجود نداشته و تمام چک‌های لازم هم انجام شده بود.

شهریاری ادامه داد: از لحاظ هواشناسی هم طبق گزارش‌هایی که امروز مطرح شد، زمانی که اجازه پرواز داده شد، شرایط جوی هم در مبدأ و هم در مقصد کاملا مناسب ارزیابی شده بود.

وی درباره خلبان این هواپیما گفت: خلبان این هواپیما هم یکی از بهترین خلبان‌های شرکت هواپیمایی آسمان و با سابقه بود، حدود 400 ساعت پرواز با همین هواپیما و در همین مسیر داشته و کاملا به هواپیما و این مسیر تسلط داشته است.

عضو کمیسیون عمران متذکر شد: طبق بررسی‌های انجام شده 6 دقیقه قبل از آنکه این هواپیما از صفحه رادار محو شود، مکالمه‌ای از درون این هواپیما با یک فرد در تهران انجام شده است که وزارت ارتباطات هم آن را تأئید کرد.

شهریاری گفت: با توجه به گزارش هایی که در این جلسه ارائه شد، هنوز نمی‌توان هیچ اظهارنظر رسمی و دقیق درباره علت سانحه و سقوط این هواپیما ارائه کرد، مگر آنکه جعبه سیاه پیدا شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: با یافتن جعبه سیاه باید دیگر شرایط و متغیرهای مسیر این پرواز مورد مطالعه و رمزگشایی قرار گیرد تا علت دقیق این حادثه مشخص شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: از سازمان هواپیمایی فرانسه و شرکت سازنده هواپیمای ATR، هیئتی به ایران آمده‌اند که آنان هم منتظرند تا پس از یافتن جعبه سیاه اطلاعات دقیقی درباره علت این حادثه کشف کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.