معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: از این طریق 550 اتوبوس از محل این ردیف به شبکه اتوبوسرانی تهران اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این تعداد اتوبوس از سال آینده با دادن وام ارزان قیمت به بخش خصوصی وارد شبکه اتوبوسرانی میشود،افزود: در کنار آن پروژهای را هم که رئیس جمهور دستور داده بود در حال پیگیری هستیم تا اتوبوسهای فرسوده خارج شده و اتوبوسهای نو جایگزین شوند.
پورسید آقایی با اشاره به پروژه دولت خاطرنشان کرد: طبق این طرح ظرف 3 سال 14 هزار اتوبوس را نوسازی و جایگزین اتوبوسهای فرسوده با پولی که دولت میدهد، می کنیم.
وی افزود: همزمان قراردادی را با وزارت نفت در خصوص صرفهجویی سوخت امضا کردیم که طی توافقی صرفهجویی حاصل از حمل و نقل عمومی را برگرداند تا بخش خصوصی برای خرید اتوبوسهای بیشتر ترغیب شود.
پورسید آقایی با تأکید بر اینکه کرایه اتوبوسها باید افزایش پیدا کند، بیان کرد: اگر کرایهها افزایش پیدا نکند شرکتهای خصوصی قادر به ادامه کار نخواهند بود و طبق برنامهریزیهای انجام شده کرایه بخش خصوصی 15 درصد افزایش خواهد داشت و کرایه اتوبوسهایی که مربوط به شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران است 10 درصد افزایش پیدا میکند.
انتهای پیام/