سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی چهارمین مرکز سلول های بنیادی و پزشکی در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: راه اندازی چهارمین مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه اورولوژی و نفرولوژی از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آینده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه   با بیان اینکه این  دانشگاه در بخش فناوری موفق به کسب رتبه ۷ در بین ۷۱ مرکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی کشور شده است گفت:  ۴ هزار و ۹۹۳ دانشجو و ۴۳۲ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

 وی ادامه داد: در حوزه تحصیلات تکمیلی ۲۰ رشته تخصصی بالینی ، ۲ رشته فوق تخصصی ، ۲۳ رشته کارشناسی ارشد و ۷ رشته دکترای تخصصی PhD در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد.

 مرادی افزود:  مرکز تحقیقات پزشکی باز ساختی دانشگاه علوم پزشکی در متراژ ۷۰ متر مربع با تجهیزات تخصصی ، کلین روم و آزمایشگاه تست سلولی به فعالیت می پردازد.

 وی گفت: بخش پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی در سال ۹۳ به بهره برداری رسید و با دارا بودن ۶ اتاق ایزوله تاکنون ۶۴ پیوند مغز استخوان در آن صورت گرفته است بیش از ۱۷۰۰ مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است.

 مرادی  ادامه داد:  راه اندازی چهارمین مرکز سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در زمینه اورولوژی و نفرولوژی ، راه اندازی دوره فلوشیپ پزشکی بازساختی و همکاری بین المللی با مرکز WFIRM از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آینده است.

 وی افزود:  آشنایی نيروهای دانشی بالقوه کشور با زمينه های سلول های بنيادی و پزشکی بازساختی ، ترغيب و تشویق محققين، اساتيد و دانشجویان ، کمک به افزایش برون دادهای خلق دانش ، محصول ، خدمت و ثروت از فعاليت های پژوهشی و برقراری ارتباط بين دانشگاه ها برای هدایت مستمر استعدادها از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

مرادی گفت:  ایفای نقش راهبردی در سلول های بنيادی و پزشکی بازساختی ، ترویج مرزهای دانش در حيطه سلول های بنيادی و پزشکی بازساختی ، توسعه روابط همکاری های منطقه ای و بين المللی و توسعه سلامت به عنوان حق مسلم آحاد جامعه از دیگر اهداف این کنگره است که میشود به آن اشاره کرد.


 سومین کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژیبه میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.