سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع پیشین آمریکا: شاهد بی‌ثباتی قابل ملاحظه‌ای در دولت هستیم

«اشتون کارتر» در مصاحبه با نشریه پولتیکو از سیاست‌های دولت کنونی آمریکا انتقاد کرد و گفت در واشنگتن بی‌ثباتی محسوسی وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتون کارتر، وزیر دفاع پیشین آمریکا، در مصاحبه با پایگاه اینترنتی نشریه پولتیکو اعلام کرد با توجه به پیام‌هایی که از دولت ترامپ دریافت می‌شود، در حال حاضر تصور نمی‌کند که بخش اجرایی کشور بتواند در رسیدن به اهداف جامعه آمریکا موثر باشد و اکنون شاهد بی‌ثباتی قابل ملاحظه‌ای در دولت آمریکا هستیم.

او در پاسخ به پرسشی درباره سیاست امنیت ملی ترامپ گفت: من همیشه در اظهار نظر‌های خود درباره دولت آمریکا با احتیاط عمل می‌کنم. به نظرم یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید به خواسته‌های خود در جهان برسید این است که دیگران بفهمند که شما از آن‌ها حمایت می‌کنید. این موضوع سبب شده است که ما متحدانی در جهان داشته باشیم. این موضوع سبب شده است که ما پیمان‌هایی با کشور‌های دیگر در جهان داشته باشیم. این موضوع سبب شده است که ما یک سیاست خارجی دو جانبه در جهان داشته باشیم. در این سیاست دوستان ما، دوستان ما هستند و دشمنان ما، دشمنان ما هستند. اما امروز در برخی موارد شاهد این موضوع نیستیم.

وزیر دفاع پیشین آمریکا افزود:به نظرم وجود ثبات برای اینکه ما بتوانیم نفوذ لازم را برای حفاظت از منافع و مردم کشورمان در اختیار داشته باشیم، موضوعی ضروری است. به نظرم هم‌اکنون شاهد بی‌ثباتی قابل ملاحظه‌ای هستیم. البته در آغاز کار یک دولت جدید این امری طبیعی است، اما اگر این وضع با گذشت زمان رفع نشود، آنگاه امری غیرعادی خواهد بود.

کارتر در ادامه با لاف‌زنی درباره قدرت نظامی آمریکا گفت: «من نگران نحوه گفتار و رفتار در کشورمان هستم. ما هم اکنون نسلی در کشورمان داریم که به رفتار ما توجه دارند. جهان هم رفتار و عمل ما را زیر نظر دارد. بدیهی است که ما قدرتمندترین کشور در جهان هستیم. ما قدرتمندترین ارتش را در جهان داریم، اما در نهایت ما باید این قدرت را در بخش‌های اقتصادی و سیاسی هم داشته باشیم تا قدرت خود را چند برابر کنیم. معتقدم که ما باید از قدرت نظامی خود استفاده کنیم تا دوستان خود را در کنار خود داشته باشیم.»

او در ادامه مدعی شد: «دشمنان ما یعنی چین و روسیه، متحدانی راسخ همانند آنچه که ما در جهان داریم در اختیار ندارند. آن‌ها متحدی در اختیار ندارند، چون کشور‌های دیگر اعتمادی به حمایت آن‌ها از خود ندارند.»

انتهای پیام/

مصاحبه اشتون کارتر با نشریه پولتیکو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.