سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت رئیس جمهور ونزوئلا از ترامپ برای مذاکره

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور آمریکا را به مذاکره در مکان و زمان مشخصی دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا را به مذاکره دعوت کرد و خواستار تنظیم زمان و مکان مشخصی برای آن شد.

وی با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: «دونالد ترامپ اصرار به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها دارد. زمان اجرای این خواسته (او) و گفتگو به جای خصومت فرا رسیده است؛ یک مذاکره در کاراکاس یا واشنگتن در زمان و مکان (مشخص). من استقبال می کنم».

«رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا در روز 4 فوریه اعلام کرد واشنگتن درصدد اعمال تحریم های بیشتر علیه صنعت نفت ونزوئلا است تا از این طریق فشارها بر مقامات این کشور و بازگشت به روند قانون اساسی را افزایش دهد. وی همچنین اظهار داشت واشنگتن از تحول مسالمت آمیز در ونزوئلا حمایت می کند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، طی یک سال گذشته، واشنگتن حدود 50 شخص و شرکت ونزوئلایی را به اتهام تضعیف دموکراسی تحریم کرده است.

مادورو پیش از این در واکنش به تحریم های آمریکا اظهار داشت کاراکاس قادر است به تنهایی در برابر فشارهای اقتصادی آمریکا مقاومت کند. به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، این کشور به طور مداوم از سوی قدرت های جهانی تهدید می شود و فشارهای آنها به بحران مالی در این کشور دامن زده است.

ونزوئلا در حال حاضر، با بزرگترین بحران اقتصادی و سیاسی ناشی از سقوط بهای نفت مواجه است.

انتهای پیام/

توییت مادورو برای مذاکره با آمریکا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.