سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستبند پلیس بر دستان کلاهبردار سایبری

رییس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار سایبری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شاهین حسنوند، رییس پلیس فتا خوزستان با اشاره به دستگیری کلاهبردار سایبری بیان داشت: کلاهبرداران سایبری از هر فرصتی برای سوء استفاده و فریب کاربران استفاده کرده و با اغفال هموطنان اهداف مجرمانه و سودجویانه خود را عملی می‌ نمایند.

وی با بیان اینکه موارد بسیاری در خصوص سوء استفاده از اعتماد افراد و کلاهبرداری از آن ها در فضای مجازی موجود است، گفت: در یک مورد شخصی با درج آگهی در یکی از سایت ‌های تبلیغاتی و ادعای اعطای وام کم بهره از سرمایه شخصی خود، اقدام به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان کرده بود.

سرهنگ حسنوند در ادامه تصریح کرد: آگهی دهنده اظهار کرده بود که می‌تواند از طریق یکی از بستگانش که فروشگاه کالای خانگی دارد در حد 200 میلیون ریال وام تهیه کند و برای اخذ وام و تسریع در امور، 7 ‌میلیون و 500 هزار ریال به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند.

رییس پلیس فتا خوزستان اذعان داشت: متهم تعداد 2 فقره سفته بدون مهر و امضا برای جلب اعتماد به متقاضیان تحویل داده و پس از اخذ وجه دیگر جوابگو نبوده است.

وی افزود: در ادامه پس از اخذ اظهارات شکات و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نمودند.

سرهنگ شاهین حسنوند با بیان اینکه تاکنون تعداد 16 نفر از قربانیان این کلاهبرداری شناسایی شده‌اند اظهار داشت: افرادی که به این نحوه از آن ها کلاهبرداری شده می‌توانند با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای خوزستان و یا پلیس فتا خوزستان شکایت خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه چنین پیشنهاداتی در فضای مجازی معمولا کلاهبرداری بوده، به شهروندان بیان کرد: برای اخذ وام به بانک‌ها، موسسات مالی مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این نوع تبلیغات در فضای مجازی توجه نکنند و از واریز وجه به حساب این افراد که در فضای مجازی ادعا دارند وام پرداخت می‌کنند و یا در بانک آشنا دارند که بتواند برای آن ها وام فراهم کند، خودداری نمایند.

انتهای پیام/گ

کلاهبردار سایبری در دام قانون افتاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.