سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آهون منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نمایندگان مجلس با افزایش حقوق اعضای هیئت علمی موافق نیستند

رئیس دانشگاه غیرانتفاعی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق اعضای هیئت علمی نظر مساعدی ندارند.

علی آهون منش رئیس دانشگاه غیرانتفاعی و موسسات غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛   اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش حقوق اعضای هیئت علمی نظر مساعدی ندارند و اگر حقوق اعضا برای سال آینده افزایش پیدا نکند این مسئله باعث بروز مشکلاتی می شود.

وی ادامه داد: اعضای هیئت علمی در همه کشورهای دنیا افرادی خاص هستند و اگر مسئله افزایش حقوق مورد توجه نمایندگان مجلس قرار نگیرد ممکن است این افراد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را ترک کنند.

آهون منش با اشاره به اینکه اگر طرح افزایش حقوق اعضای هیئت علمی اجرا نشود، ممکن است این موضوع منجر به مهاجرت دانشمندان و استادان کشورمان شود، عنوان کرد: با مهاجرت اعضای هیئت علمی به دانشگاه های خارج از کشور باعث بروز مشکلات علمی و فناوری در کشور می شود.

وی تاکید کرد: معمولا اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه ها حاصل سرمایه گذاری سالیان دراز جمهوری اسلامی بوده که تولید علم و مقالات ایران به وسیله این افراد انجام می شود.

آهون منش اظهار کرد: اعضای هیئت علمی در ارتقای سطح علمی کشور نقش پررنگی ایفا می کنند و در افق چشم انداز 1404 ا به روشنی بر نقش مهم اعضای هیئت علمی تاکید شده است.

وی یادآور شد: مهاجرت اعضای هیئت علمی به دلیل مسائل معیشتی ممکن است سبب بروز آسیب جدی بر پیکره دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی شود.

انتهای پیام/

نقش اعضای هیئت علمی در ارتقای سطح علمی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
دررررود افرین
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
معلومه نبایدم باشن چه خبره مگه.