سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میکرونیدلینگ روشی برای رفع چروک های ظریف پوست صورت

یک متخصص پوست گفت: میکرونیدلینگ روشی برای رفع چروکهای ظریف پوست صورت است که به وسیله یک دستگاه میکروموتور یا غلطک باعث ایجاد سوراخ های ریزی در پوست می شود.

 به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  علی ابراهیمی  متخصص پوست  گفت: این تحریک مکانیکال باعث ایجاد التهاب ضعیف و متوسط در لایه ادم پوست شده و با تحریک روندهای ترمیم پوست توسط سیستم ایمنی بدن باعث تحریک کلاژن سازی و ترمیم کلاژن و الاستین پوست می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه عنوان کرد: از این روش تنها برای بهبود چین و چروکهای ظریف صورت استفاده می شود و چروکهای حرکتی و چینهای عمیق کمتر تحت تأثیر این شیوه قرار می گیرند.

وی استفاده از روش میکرونیدلینگ را برای ترمیم اسکارهای زخم ، اسکارهای جوش بسیار مؤثر دانست و گفت:این روش با بازسازی کلاژنهای پوست باعث ترمیم اسکارها می شود و در روزهای اول پس از انجام میکرونیدلینگ بیشتر مشهود است که این حالت به واسطه ایجاد ادم در اثر تحریک نیدلها در پوست است و با فروکش کردن ادم تأثیر واقعی این روش مشخص می شود.

این متخصص پوست همچنین افزود: از این روش می توان در ترمیم ترکهای پوستی که در اثر بارداری یا افزایش وزن و یا مصرف بعضی از داروها مانند کورتونها ایجاد می شود (استرچ مارک) استفاده نمود که از طریق تحریک کلاژن سازی باعث بهبود ( نه محو کامل) این ضایعات می شود .

وی با اشاره به اینکه میکرونیدلینگ روشی است که در آن پوست توسط سوزن های ریزی سوراخ می شود و منجر به خونریزی در پوست می شود توجه به نکاتی را بسیار ضروری دانست و گفت: این کار باید توسط پزشک آموزش دیده و با وسایل یکبار مصرف انجام شود چون استفاده از نیدلهای غیر استاندارد و بصورت چند بار مصرف(حتی برای یک بیمار) می تواند باعث انتقال عفونتهای پوستی و داخلی گردد.

این متخصص پوست تأکید کرد: انجام این روش در مکان های غیر استاندارد و توسط افراد بدون تجربه کافی می تواند باعث ایجاد عوارضی مانند لکه های قهوه ای در پوست گردد.

ابراهیمی در ادامه افزود: متأسفانه با معرفی هر روش درمانی بعضی شرکت های تولید کننده وسایل پزشکی و همچنین بعضی از افراد سوجو با تبلیغات زیاد و غیر واقعی یک روش درمانی را بسیار مؤثر جلوه می دهند و با عکسهای قبل و بعد از عمل غیر واقعی بیماران را ترغیب به انجام این روش می نمایند و چه بسیار بیمارانی که با این روش ها تنها هزینه ای صرف کرده اند و سودی نبرده اند و این اتفاقات نه تنها برای میکرونیدلینگ ، بلکه برای HIFU)هیفو) و لیزر هم افتاده است.

انتهای پیام/ز


میکرونیدلینگ  باید توسط پزشک مجرب انجام شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
کسی تا حالا میکرونیدلینگ کرده است¿